Inlägg från: EmilioPrado |Visa alla inlägg
  • EmilioPrado

Söker deltagare till min studie - tar bara 10 minuter

Vill du delta i en studie om personlighetstyper som går med i stödgrupper för ensamma?

Hej! Jag heter Emilio Prado och jag skriver just nu en digital kandidatuppsats på grundnivå vid Högskolan i Gävle om personer som ansluter sig i stödgrupper för ensamma på Internet.

Jag vänder mig till dig som är med i någon eller flera grupper för ensamma människor på internet.

Studien genomförs med en digital enkät under december 2021 till början av 2022. Enkäten tar cirka 5-10 minuter att fylla i. 

Mitt syfte är att se om det finns samband mellan personlighetstyp och tendens att ansluta sig till stödgrupper för ensamma och detta sker genom en enkät som man fyller i där ens personlighet mäts utifrån den så kallade "femfaktorsmodellen" som mäter: Neuroticism (ängslighet), extraversion (utåtriktning) , öppenhet (i sociala samband), vänlighet och samvetsgrannhet (noggrannhet, flitighet). Enkäten är frivillig och deltagande kan när som helst ångras om du önskar. Då enkäten sker online krävs endast e-post för att utföra och endast jag, min handledare och examinator kan se din e-post, svaren presenteras löpande utan koppling till e-post så att man kan se vad andra svarat. Om du som deltagare vill avbryta ditt deltagande så krävs endast att du meddelar vilken mail du använt så raderar jag dina svar direkt utan några problem.

Personuppgifter hanteras med största möjliga varsamhet och svar kommer ej att knytas till personuppgifter och all personlig information raderas när uppsatsen blivit godkänd. De enda människor som kommer att kunna se e-postadresserna är jag och min handledare Tonya Pixton. 

Resultaten presenteras på gruppnivå där de skickas till den mail som du svarat på enkäten via och all info kommer att förstöras efter studien. som tidigare nämnt kan ingen e-post kopplas till enskilda individer.

Samtycke till deltagande i undersökningen sker genom att klicka i ?ja? i den första frågan i enkäten som lyder ?Jag samtycker till att delta i denna enkät och att min e-post kopplas till svaren så att jag när som helst kan ångra mina svar och att endast Emilio Prado och Tonya Pixton kommer att kunna se min e-post så att jag har möjlighet att ångra mitt deltagande när som helst. ? och det går självklart att ångra deltagande efter att ni tryckt i alternativet för samtycke.

Här är länken till formuläret: https://forms.gle/qvXYfB3S9bUCgN4a7

Om du är missnöjd med hur personuppgifter hanteras kan du skriva ett mail till [email protected] och om du inte är nöjd med svaret kan du kontakta datainspektionen. 

Ansvariga för studien är jag Emilio Prado, student vid Högskolan i Gävle och min handledare Tonya Pixton Assistant Professor Of Psychology Högskolan i Gävle

Jag kontaktas genom mitt konto, mitt telefonnummer: 070 77 38 207 eller mail: safetyemilio@gmail.com och känn dig fri att ringa anonymt om du önskar.

Min handledare Tonya kontaktas på 

Telefon:+46 73-358 83 54

Mail: tonya.pixton@hig.se

Mail: tonya.s.pixton@gmail.com

Med vänliga hälsningar Emilio

Svar på tråden Söker deltagare till min studie - tar bara 10 minuter