Inlägg från: Anonym (Ia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ia)

Vi som planerar barn 2023

19977- vilken fin kurva. Jag tycker det ser ut som en implantationsdip på ÄL+8 och sen en till höjning efter det. Ser väldigt lovande ut!

själv räknade jag med mens den 16/4, osäker pga ma i feb, och hoppades kunna tajma ÄL sen i april/maj. Men fick temphöjning den 17/4 och har fortfarande inte fått mens så nu tror jag det var ÄL den 16/4. Tog grav test på vad som då borde vara ÄL+11 men neg. Tog ett nytt på ÄL+14/bim som var svagt positivt. Borde vara starkt på bim tycker jag, så är lite rädd för missfall nu. (de gånger jag plussat har det varit starkt på äl+14/bim)

• Anonym (Ia)
    Ringingrid skrev 2022-05-02 12:43:27 följande:
    Kan säga att jag hade super super svagt på bim sist med dottern, knappt synbart, så det behöver inte betyda något Solig
    Skönt att höra!! känns lite mer hoppfullt när man hör att andra också haft svagt då.Glad
  • Anonym (Ia)

19977- Tack, tog ett nytt test idag och ja det är starkare så är ju gravid men tycker inte det blivit tillräckligt mycket starkare så känns inte helt säkert än, blir nytt test om några dar igen. Kommer iofs inte kännas säkert förrän efter v.15 denna gången...

översta är bim+3 och den nedre är bim.

• Anonym (Ia)
    Symetrical skrev 2022-05-03 08:44:52 följande:
    Tycker att det ser ut som en fin stegring!
    Är du säker på när äl var? Tänker att om den inföll lite senare kanske du inte är så långt efter äl som du tror..?
    Tack!! Vad skönt att höra! Tidigare grav fick jag betydligt starkare på bim, så blev orolig över dessa.
    har tempat och det blev väldigt tydligt när ÄL var, så den var inte senare än så.
    men nu känner jag mig lugnareGlad
  • Anonym (Ia)

Jaha, då var man tillbaka här efter konstaterat missfall, det andra i år. 
    Väntar på att det ska blöda ut nu och sen blir det fokus på att stärka kroppen och förhoppningsvis äggen under sommaren och hoppas kunna försöka bli gravid i augusti. 

ska utesluta te i sommar, har ju knappt druckit alkohol i år men nåt glas får det nog bli i sommar, sen ska jag frossa i frukt och bär och njuta av sol och bad. Ska testa yoga några dar i veckan också.

nån som har fler tips på hur man naturligt kan öka äggkvaliteten? Är 40 år så tänker att det kan vara bra att försöka boosta kroppen lite. :)

• Anonym (Ia)

jojjans: tack för svar. Ska kolla upp det tillskottet. :)
    ja e-vitamin i från och avokado läste jag nånstans också var bra. Blir att mumsa det i sommar. Skönt att avokadon är en sak som inte gått upp i pris nu under chockhöjningarna. :)

• Anonym (Ia)
    19977 skrev 2022-06-17 22:29:38 följande:

Nej vad tråkigt att höra! Så ledsen för din skull?. Hoppas du återhämtar dig snabbt. Hjärta

Jag har följt många av Jenny Koos råd för att främja fertiliteten. Hon heter vulverinekoos på instagram. Det jag gjort under lång tid och även den månad som det tog sig är:
    - Ätit Kosttillskott ?Paket Lila? från www.gryningen.eu 
    - Använde tempdrop för att mäta basal kroppstemperatur och analysera min menscykel så jag visste exakt när ÄL skett varje månad
    - Undvek koffein till 99% typ
    - Drack alkohol som vanligt (dricker ganska sällan men när jag väl gör det så dricker jag rejält) jag var full kvällen innan ÄL skedde nu när det tog sig, var ute och festade månaden innan också
    - D-vitamin boost ca 4 dagar innan ÄL (50000 IE)
    - Tog en tesked munkpeppar CD1-8 typ
    - Har ätit gluten precis som vanligt dock, även socker (fast äter sällan godis o fika men har inte undvikit det liksom)
    - Äter ganska mycket fisk och en hel del kött också, inte så mycket grönt dock, men köpte massa frukt och bär veckan innan beräknad ÄL för att ?boosta? om det nu kan ha hjälpt
    - Jag åt faktiskt lite mer/oftare av allt den menscykeln som jag blev gravid. men det kan ju varit en slump att det tog sig just nu ändå. Men tänkte att min kropp kanske behövde lite extra energi? tror att fett ska ge extra boost till hormonerna
    - Tog ÄL-test nu när jag blev gravid också, men det var nog inget som hjälpte, visste att jag skulle ha ÄL den dagen som jag hade det ändå
    - Hade sex 1 och 3 dagar innan ÄL
    - Sexet vi hade 3 dagar innan ÄL så kom min sambo i mig, därefter kom jag när satsen låg i mig. Vet inte om det kan ha skjutsat in simmarna lite på traven? Låg även kvar i sängen i 30 minuter då
    - Dagen innan ÄL så åkte all sperma ur mig direkt typ, men låg ändå kvar i 10 minuter ifall något skulle va kvar, vet inte om det kan ha hjälpt

Tack för tips!
    här kom störtblödningen idag, i bilen, så glad att det inte var på jobbet, men fy vad hemskt. Nu 5-6 timmar senare har det lugnat sig. hoppas verkligen allt kommer ut nu, borde det med tanke på hur det känts.

ja jag har kollat runt på hennes sidor. Tempar har jag gjort innan som preventivmedel, men inte senaste tiden, vilket lett till 2 graviditeter, men 2 missfall. Vi ska dock aktivt försöka framöver nu har vi sagt, blir första gången vi försöker bli gravida. Har haft lätt för att blir gravid men får hoppas det finns några bra ägg kvar i denna gamla kropp nu så de utvecklas också. :)
    ska skippa te och godis, så snart jag blött färdigt.. :)
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023