Inlägg från: Laxbralla |Visa alla inlägg
  • Laxbralla

Bostadsrätt vad gäller

Min faster sålde sitt hus i Stockholm i början av 80 talet. Sen köpte hon två bostadsrätter en i Stockholm och en lite mer på landet där min farmor bodde, för att ha chansen att vara nära och slippa bo på hotell när hon hälsade på i hemorten.

Hon besökte lägenhet några gånger om året och hela semestrarna på sommaren.

När jag separerade från min man i början av 2000-talet fick jag och min son bo där som en fristad under ett år. Kort därefter dör min faster, hennes man vet inte om han vill ha kvar den ena lägenheten med beslutar sig för att göra det. Han själv har ingen släkt i livet och vi är det enda han har. Har har sedan dess besökt lägenheten sommartid och några få gånger under året. Föreningen är helt ok med det. Jag har sedan jag bodde där 2001 nycklar till lägenheten och tittar ofta till den och ser till att allt är ok, tar in ev reklam som ligger vid dörren osv. Jag bor på samma ort så det är enkelt.

Nu har det kommit fram till en ny styrelsemedlem, som jag har kommit på kant med via mitt jobb att jag sovit över i lägenheten två gånger sedan i somras och yrar om att det är olagligt, jag är inte godkänd av styrelsen då det är 2:anhangs uthyrning osv..

Vad kan hända jag har ju eget boende och jag bor inte där, utan har utnyttjat någon natt var 3:e månad då jag behövt vara lite för mig själv.

• Svar på tråden Bostadsrätt vad gäller
  • Laxbralla
    Daisy28 skrev 2021-12-08 13:25:24 följande:

Under året när du bode där, fanns det ett ok från styrelesen om andra hand?

Det vet jag inte och det är ju nästan 20 år sedan, men jag har ju varit där varje veckan sedan dess och tittat till eller hälsat på hennes man sedan dess.

Men att jag inte skulle få sova där tre nätter på ett halvår om det ändå står tomt
  • Laxbralla
    Daisy28 skrev 2021-12-08 14:08:13 följande:

Bor någon i lägenheten?

Betalar du något hyra eller motsvarande?

Alltså min fasters man är där

Några gånger om året annars bor ingen där. Nej jag har aldrig betalat någonting alls
Svar på tråden Bostadsrätt vad gäller