• Tjohej68

Ovaccinerad = samhällsfara

Alla ni som inte är vaccinerad och som på olika grunder inte tänker vaccinera er?

Hur skall ni fixa att ni nu är klassade som en samhällsfara?

Ni är framöver inte välkomna nånstans i samhället och ökar smitttakten så kommer ni inte har ns få gå till jobben..

Jag vill höra hur ni skall fixa detta? Och att samhället nu indirekt börjar jaga er?

• Svar på tråden Ovaccinerad = samhällsfara
  • Anonym (ltz)

Vad skulle vara problemet menar du?

Mat går alltid att ordna, pengar går alltid att ordna, likaså tak över huvudet. Mer än så behöver jag inte.

• Anonym (skräp)

Det är väl alla vaccinerade som ränner runt som vanligt som sprider smitta?

• Anonym (Ehheq)

Vadå hur fixa? Jag ger väl bara fan i att gå ut och käka på restaurang, om det nu skulle komma till den punkten.

• KittyK80
    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-12-07 17:02:59 följande:
    Men är det så jäkla konstigt att folk väljer att avstå med tanke på det senaste vaccinet som framtogs snabbt? Och vi kan ju se att det knappt gjort någon skillnad med vaccin, kanske t.o.m. tvärtom pga någon sorts falsk trygghet. Vi vet ingenting än, uppenbarligen, varken om vaccinet eller covids utveckling och mutation.
    Jag har valt att vaccinera mig (nu) efter att ha upplevt känslan som kanske snuddar vid att vara jude på 30-talet, enbart för att jag tvingats välja mellan inkomst eller att förbli ovaccinerad.
    Var kan vi se att vaccin "knappt gjort något skillnad, kanske t.o.m. tvärtom"?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-12-07 17:02:59 följande:

Men är det så jäkla konstigt att folk väljer att avstå med tanke på det senaste vaccinet som framtogs snabbt? Och vi kan ju se att det knappt gjort någon skillnad med vaccin, kanske t.o.m. tvärtom pga någon sorts falsk trygghet. Vi vet ingenting än, uppenbarligen, varken om vaccinet eller covids utveckling och mutation.

Jag har valt att vaccinera mig (nu) efter att ha upplevt känslan som kanske snuddar vid att vara jude på 30-talet, enbart för att jag tvingats välja mellan inkomst eller att förbli ovaccinerad.

Ah, så judeförföljelsen var helt frivillig för de utsatta?

Din analogi är historielös, plump och okänslig.
  • Anonym (Skeptisk)
    KittyK80 skrev 2021-12-07 17:09:29 följande:

Var kan vi se att vaccin "knappt gjort något skillnad, kanske t.o.m. tvärtom"?

Hade vaccinet fungerat som tilltänkt med tanke på täckningen i landet, hade vi inte behövt restriktioner igen. Som om vaccinet aldrig tagits.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-12-07 17:12:00 följande:

Ah, så judeförföljelsen var helt frivillig för de utsatta?

Din analogi är historielös, plump och okänslig.

Jag skrev snudda vid, och märk väl årtalet jag angav, jösses. Och ja, ÄN är det hyfsat frivilligt, låt se huruvida det blir obligatoriskt med vaccin. Precis som i början av förintelsen, små knappt märkbara åtgärder för att få folket dit man vill, tex sådana här trådar, folk börjar hetsa mot varandra osv osv.
  • AndreaBD
    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-12-07 17:28:51 följande:
    Hade vaccinet fungerat som tilltänkt med tanke på täckningen i landet, hade vi inte behövt restriktioner igen. Som om vaccinet aldrig tagits.
    Det är stor skillnad - knappt några vaccinerade som blir allvarligt sjuka och dör, nästan bara ovaccinerade. Med undantag av mycket gamla, sköra och svårt sjuka människor. 
  • AndreaBD
    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-12-07 17:32:24 följande:
    Jag skrev snudda vid, och märk väl årtalet jag angav, jösses. Och ja, ÄN är det hyfsat frivilligt, låt se huruvida det blir obligatoriskt med vaccin. Precis som i början av förintelsen, små knappt märkbara åtgärder för att få folket dit man vill, tex sådana här trådar, folk börjar hetsa mot varandra osv osv.
    Nej du, det finns inga likheter. Det var aldrig små, knappt märkbara åtgärder då. 
  • KittyK80
    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-12-07 17:28:51 följande:
    Vaccinerna har minskat dödlighet och svår sjukdom kraftligt. Du tycker inte att det är någon hjälp? Bara för att covid-19 finns kvar, så innebär det naturligtvis inte att vaccinen inte fungerar.
Svar på tråden Ovaccinerad = samhällsfara