Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Så ledsen efter abort. Vän säger att det är mord

Ett sex veckor gammalt foster har inte hjärtslag som du och jag, det är en elektrisk impuls som går att återskapa i en petriskål i ett laboratorium. Barnet eller vad man ska kalla det är bara 4 mm långt och ser inte ut som en människa än. Här kan du läsa om vad som händer i vecka 6: https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/graviditet/om-graviditeten/graviditeten-vecka-for-vecka/gravid-i-vecka-6/

D
    u måste skaffa bättre preventivmedel, gärna ett som du inte kan glömma att ta t.ex p-stav, spiral eller liknande. 

• Glinda från Oz
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-03 12:11:22 följande:

Hjärtat börjar slå i vecka 6. Det är bara googla. Jag gjorde ett vaginalt ultraljud i vecka 6 och fick reda på att hjärtat hade börjat slå då. Var har du läst om det där med elektrisk Inpuls som går att återskapa i en petriskål? Det står då inte på 1177.

Precis, det är en elektrisk impuls som går att höra så ett VUL, den impulsen går att återskapa i en petriskål. Det pratades om det massor när Texas införde abortförbud. Det är mamman som förser barnet med blod genom navelsträngen.

Jag tycker den här videon är bra:

• Glinda från Oz
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-04 00:23:57 följande:
    Men du skrev att den inte har hjärtslag som du och jag? Tänkte bara på hur det fungerar.
    Titta på videon. 
Svar på tråden Så ledsen efter abort. Vän säger att det är mord