Anonym (Maja) skrev 2021-12-06 07:26:06 följande:
Det kan vi förstås inte veta, men i och med studier gissar jag att TS kommer ha en utbildning och hyfsat betalt jobb inom några år, så ensamstående eller inte tror jag inte att hon skulle bli fattig med barn. MEN hon ville inte ha barn nu, och fattade det beslut hon fattade, det går inte att ändra på ÄVEN om det säkert hade kunnat lösa sig om hon fortsatt graviditeten.
Det är ju ingen idé att spekulera i huruvida det hade löst sig med tiden eller ej, eftersom vi inte kan veta det. Det är upp till var och en om man vill ta den risken eller inte.
Ja, troligen kommer ts att få ett helt okej (eller mer än okej) jobb när hon är klar med sina studier men hade hon valt att behålla nu så hade hon förmodligen tagit ett studieuppehåll eller hoppat av, eftersom hon inte har pluggat klart än. Jag kan tänka mig att det hade löst sig senare men det hade nog varit tufft i början, särskilt när ts inte har pluggat klart och om killen hade lämnat henne. Då hade ts levt på csn eller diverse bidrag och lägsta möjliga föräldrapenning. Allt blir så mycket lättare om man har sparade pengar och om man har haft ett jobb innan så man får en dräglig föräldrapenning.
Ts beslut var det bästa beslutet, om man ska tänka logiskt. Det är nog bäst att inte sätta sig i en sådan svår sits vid så ung ålder.