• Trez1t

Amfetamin vid BIM

Jag tar inte droger i vanliga fall men en helg vid BIM drack jag lite alkohol och det sluta med att jag tog amfetamin en hel kväll.. Efter ett par dagar så visade stickan plus så nu är jag orolig att det förstör hela graviditeten... Är det någon som kan lugna mitt sinne eller måste jag göra abort? :(

Obs det har för en engångsföreteelse och förstår givetvis att alkohol och droger inte hör ihop med en graviditet...

• Svar på tråden Amfetamin vid BIM
  • Anonym (Tror ej)
    Trez1t skrev 2021-11-30 07:06:25 följande:
    Amfetamin vid BIM
    Jag tar inte droger i vanliga fall men en helg vid BIM drack jag lite alkohol och det sluta med att jag tog amfetamin en hel kväll.. Efter ett par dagar så visade stickan plus så nu är jag orolig att det förstör hela graviditeten... Är det någon som kan lugna mitt sinne eller måste jag göra abort? :(

Obs det har för en engångsföreteelse och förstår givetvis att alkohol och droger inte hör ihop med en graviditet...
    Alltså man vet ju aldrig men jag har personligen svårt att tro att den engångsföreteelsen skulle påverka något. Vår dotter är två år och jag plussade en vecka efter en weekend i Barcelona. Nu tog jag inte amfetamin men jag drack varje dag rätt skapligt och rökte annat än cigg och hon är fullt frisk vad vi vet.

Det är nog många blivande mammor som råkat göra det ena och det andra utan att veta om sina graviditeter.

Men det är ju klart att man blir rädd.
  • Trez1t

Tack för ditt svar! Hoppas verkligen inte att det har skadat embryot... :(

• Anonym (K)

Jag är i vecka 30 nu och jag tog det en gång lite mer än en vecka efter jag blev gravid , visste ju inte att jag var gravid såklart.

Min menscykel hade strulat efter ett tidigt missfall innan så jag vet inte när jag skulle haft mens men nu vet jag ju efter ultraljuden ganska exakt när jag blev gravid.

Jag har oroat mig ganska mycket också men allt har sett jättebra ut på UL iallafall..

Vet inte om det lugnar dig lite kanske?

Kram och lycka till!

• Anonym (soffi)

Nu har jag ingen statistik att gå efter men levt många år i drogliberala umgängen.

Dom som faktiskt lagt av när dom blivit gravida vet jag ingen som fått några skador på barnet. Rör sej bara om 20-30personer så statistiken kan ju se annorlunda ut.

Hoppas lugnade lite och hoppas det går bra för dej

• Anonym (Ingen fara)

Det är nog ingen fara. Jag tog amfetamin samt lite annat de första veckorna innan jag plussade. Mitt barn är det inget fel på.

• Anonym (K)

Hade förresten en kollega för flera år sen också som tog det även när hon visste att hon var gravid .. kom in en gång och såg henne ta det och hon sa att det bara är nån gång i veckan så det är ingen fara .. hon var kanske i 5:e månaden eller nått då. Absolut inte ok när man vet om att man är gravid såklart tycker jag men hennes barn är friskt iallafall.

Jag har haft ångest för att jag tog det innan jag visste och pappan har varit lite arg på mig också (men hade verkligen ingen aning om att jag var gravid).. men som sagt så har ju allt sett bra ut på UL så jag tror inte det har skadat (även om man inte kan se allt såklart) och det är nog samma för dig. Det är ju jättemånga som dricker och många som tar läkemedel man inte ska ta t.ex innan dom vet att dom är gravida.

Svar på tråden Amfetamin vid BIM