Inlägg från: Anonym (Linnn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linnn)

Magsjuka

Vi har precis gått igenom magsjuka där barnen spytt lite överallt och alla åkte på det. Jag tycker det är så jävla onödigt att då skicka hit bonusbarnet som är friskt så att hon riskerar att bli sjuk. Det var 2 eller 3 dagar sen någon kräktes sist men fortfarande har våra gemensamma kass mage. Jag tror att även om det gått 48h eller 72h så finns smittan kvar i huset..eller den kan finnas. Städat som bara den..Mitt råd var håll flickan hemma hos sin mamma tills det gått några dagar extra dagar men de här med bonusfamiljer är så känsligt verkar det som. men nej " det är nog ingen fara" Vi blev osams jag och min man pga detta han tycker jag överdriver. Nu har flickan varit här i 1 1/5 dag och spydde ner hela sitt rum inatt. Blir helt matt av alla kräkningar och spyor och tvätt. Varför ska man prompt hålla på med sina scheman när det går sjukdomar jag kan inte förstå det. Ja orkar inte en sväng till man kan ju om man har otur bli smittad igen och vi har dessutom en bebis som spytt och haft diarré. Hur stor är chansen att dom blir smittade igen? Läst att man kan va immun ett tag men inte till 100%. Nu när bonusen åkte på skiten lät det" oj då vad konstigt att hon blev sjuk" Ja jättekonstigt! Nu är det mammans vecka igen men då blir flickan såklart kvar här för hon fått magsjuka trots att jag flera gånger sa att hon borde stanna hos sin mamma för att va på säkra sidan. De är så synd om barnet hela tiden men det är väl NU det är synd om barnet som spyr och har diarrée. Ja hade aldrig skickat mina barn hem till en familj där de precis haft magsjuka. Låtit dom vara kvar 1 vecka efter för att va säker. Å nej hade det varit omvänt att det var mitt barn hade jag inte velat att hon skulle komma hade sagt att hon stannar där hon är tills det är mer säkert

• Svar på tråden Magsjuka
  • Anonym (Linnn)

Skönt tack. Ja de är han som får fixa med det nu.

• Anonym (Linnn)

Ja jag blir så jävla arg. Visst är det väl så att även om vi är friska och det gått 48h så kan man bli sjuk ändå? Det finns väl i vårat hem? De är ju inte grönt ljus bara för att det gått 48h.

Svar på tråden Magsjuka