• Frida123123

Ruvare November/December 2021

Vanessa88 skrev 2021-12-05 15:38:48 följande:

Plussade svagt imorse. Men strax efter kom det lite rosa/rött på papperet efter toabesöket. Börjar även känna av mensvärk. :(

Oj, både glada nyheter ju men samtidigt lite oroande förstår jag. Vilken ruvardag är du på. Jag hoppas att det slutar blöda. Som du säkerställt kan det vara ett flertal saker som gör att man börjar blöda.
  • Frida123123
    Kallamakka skrev 2021-12-05 18:18:15 följande:

Jag tar cyklogest. Men nu är jag nyfiken, hur kommer det sig att då får ta fragmin och Trombyl också? Har tidigare själv bett om sådant utan resultat. Berätta bara om du vill, orkar och kan.

Ja men absolut, på mitt tredje ivf försök bad jag om något av det, de bedömde då det mest lämpligt med Trombyl, varför vet jag inte. Men det var mitt egna önskemål. På mitt förra FET bad jag om något starkare och fick då Fragmin. Inför mitt andra FET (nu) bad jag om kombinationen men de sa nej utan skrev ut Fragmin. Dock hade jag kvar Trombyl från förra försöket så jag tog saken i egna händer och valde att på egen hand kombinera Fragmin och Trombyl. De tyckte inte jag behövde det men nu gör jag det iaf, skadar inte så..sedan verkar de på olika sätt har jag läst.
  • Frida123123
    Znickers skrev 2021-12-05 23:14:54 följande:

Det är ju så förbannat svårt att håll sig och inte tjuvtesta! Särskilt när man inte känner av några som helst tecken på graviditet.

Jag är på ruvardag 5 och fick också en blastocyst (FET), en fem dagars.

Hur tänker du göra? Vänta tiden ut eller tjuvtesta? :)

Då vi är två i det här så bestämde vi tillsammans att vänta ut och testat på testdagen alternativt kvällen innan. Idag är jag på ruvardag 8, så nu är det slutspurten, då jag beräknas få min mens denna vecka och har testdag på lördag. Snart vet jag iaf, oavsett. Som många skriver så är ovissheten ibland värre än ett negativt besked. Jag har ömma bröst, men det är nog pga progesteronet. Annars känner jag inte så mycket, kan ju bero på att jag är förkyld med. Har blivit det dagen efter återföring samtliga tre gånger. Konstigt.
  • Frida123123
    Kallamakka skrev 2021-12-06 20:41:41 följande:

Halloj allesammans!

Idag är det ruvardag 11. Testet är fortsatt negativt. Kommer ringa kliniken imorgon och meddela att det inte blev nåt(och ta ett till test imorgon såklart), en dag innan testdag -har inte alls tid för dem på onsdag så därför ringer jag en dag innan, det måste ju vara okej tänker jag. Ikväll hoppade cyclogesten ut också, den kastade jag i toan, det får vara bra för den här gången känner jag. Då kanske mensen vill komma igång också. Inte för att det står i Fass att cyclogest håller mensen borta. Men borta är den. Jaja. Nya tag i januari. Då siktar vi på femtonde gången gillt. Inte alls trött på att ruva.

Nä tråkigt att höra! Skittråkigt. Har ni några embryon i frysen eller blir det nytt ivf. 15 gången är mindre än 16 gången iaf :). Nä, skämt å sido. Jättetråkigt att höra du. På texten låter du ändå vara ok även fast jag vet att det tufft. Vilken kämpe du är! Wow. Kram
  • Frida123123

Hej alla ruvare där ute! Det är väl ett gäng av oss som ska testa denna vecka. Spännande dagar nu då. Här händer ingenting just nu. Försöker få dagarna att gå så snabbt det går. Men nä, snigelfart ju :). Hur mår ni andra? Lyckas ni koppla bort ruvningen och fokusera på annat?

• Frida123123
    Lotta3 skrev 2021-12-07 21:36:26 följande:

Min testdag är nu på fredag, men jag började blöda ordentligt idag och fick klassisk mensvärk. Tog ett test idag och det var också negativt så är hundra på att det är kört. Så vi får börja om nästa år då alla embryon dog under odling.

Hoppas ni andra lyckas bättre, håller tummarna för er! :)

Nä, va tusan då :(. Tycker ändå att det är mer vanligt att folk inte får till frysen, om det är till någon hjälp, säkert inte. Men tråkigt att höra. Beroende på hur mycket man blöder så brukar kliniken annars vilja att man testar på testdagen ändå. Men du känner ju din egen kropp bäst. När det hände mig så gjorde jag fick inte det, jag blödde så otroligt mycket. Ta hand om dig! Kram
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-08 16:15:55 följande:

Jag har också känningar i livmodern. Tar du Lutinus?

Jag har haft det sedan ruvardag 2 men tar ju Lutinus så man vet ju inte vad som är vad.

Jag har inte testat och kommer inte göra det förrän tidigast i helgen. Har redan ställt in mig på en till stimulering i januari.

Hej Steeph, men om du inte ens har testat hur kan du vara 200 % säker att det inte blivit något? Är det dina värsta farhågor som talar kanske, den som alla av oss har :)
  • Frida123123

Vem har fortfarande kvar testdag här? Varit så tråkiga besked och jag lider :( verkligen med alla ni som det inte gått bra för denna gång.

• Frida123123
    Emma1b skrev 2021-12-11 23:47:09 följande:

Grattis Frida, så kul!!

Och vad skönt att höra att vi är flera som får en speciell, julafton i år, troligtvis i tårar, antingen av glädje eller av besvikelse...

Gjorde en insemination till idag. Och imorse hade min temp stigit från 36.11 till 36.58, så skönt att få resultatet från ÄLtest bekräftat.

Har ni gjort insättning i naturlig cykel eller stimulerad?

Tack snälla. Jag gjorde återföringen I naturlig cykel. Läste ditt inlägg men hängde inte riktigt med. Du har gjort en insemination och sedan en till dagen efter men känner dig inte som en ruvare. Är du inte en ruvare då :). Håller tummarna för dig! Tufft med missfall.
  • Frida123123
    Nata1979 skrev 2021-12-28 12:14:32 följande:

//

Tog detta idag, ruvar dag 7, visst är det som din, då är jag alltså gravid. Vågar inte ens tro det.

Grattis! Tydligt plus ju. Om du hade insättning den 22/12 så är du idag på ruvardag 6. Men om du inte tagit Ovitriell så låter det som ett solklart plus även om det är tidigt.
  • Frida123123
    Nata1979 skrev 2021-12-28 13:23:54 följande:

Ohhh tack, vet inte hur jag ska reagera, detta är så konstigt... gjort 14 ivf och nu med en ny behandlings plan via Olga fertillity första insättning på deras klinik i Ryssland så har vi lyckats. Tog ingen ovitrell.

Men du är gravid :), då att du vet haha. Håller tummarna för att det håller i sig nu för dig. Hur orkar man med 14 ivf? Bra kämpat! Jag har själv funderat på Olga, men vi får se. Just nu är jag gravid :)
Svar på tråden Ruvare November/December 2021