Frida123123 skrev 2021-12-03 22:11:01 följande:
Åh du, så hårt att höra att det var negativt! Tufft. Är det helt säkert att det var sista ivf:et med egna ägg? Jag känner med dig, det är kämpigt. Jag ruvar just nu men det kan säkert bli så att det blir donation för mig med. Det är en tanke som man behöver vänja sig vid för att det är ju en omställning. Ska ni göra det i Sverige då? Kramar!
Tack. Ja, tyvärr var det sista chansen för mina egna ägg. Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag kunnat göra fler försök, men det har jag inte. Gör försöken på egen hand. Varje IVF har bara gett ett till ET och inget till frysen så det bli väldigt dyra och tuffa behandlingar som utifrån utifrån min ålder har ganska låg statistisk chans till graviditet. Min budget räcker till två IVF med egna ägg eller ett 3-pack med donerade. Då innebär det andra alternativet dubbelt så stor chans till graviditet per försök. Därav beslutet att gå över till att använda donerade ägg.
Sedan påverkar energin och orken också. Att försöka är krävande och jag vill inte leva i denna ovisshet allt för länge. Snart hållit på i två år och det sliter. Så någonstans måste det ta slut. Får se om det blir med ett till barn eller med vetskapen om att jag gjort vad jag orkade och kunde utifrån mina förutsättningar.
Köar i både Sverige och Danmark. Men det kommer bli Danmark. Där får jag tre försök för samma kostnad som 1 ev två försök (om jag har tur och donatorn får något till frysen). Ser att jag låter väldigt ekonomiskt krass, men det har tyvärr en stor del av allt.
Hoppad du får må bra under ruvandet!