Ruvare November/December 2021
Hoppar in här med. RD 6 idag med testdag 2/12. Tyvärr redan fått mitt första bakslag då det börjat blöda lite. Därför kommer jag ta test redan imorgon så får vi se. Verkligen tuffa dagar detta ????
Hoppar in här med. RD 6 idag med testdag 2/12. Tyvärr redan fått mitt första bakslag då det börjat blöda lite. Därför kommer jag ta test redan imorgon så får vi se. Verkligen tuffa dagar detta ????
Tyvärr har det fortsatt blöda för min del och testade negativt idag. Har gjort flera IVF tidigare och har aldrig börjat blöda så här tidigt så det var oväntat. Detta var 5e återföringen med negativt resultat så känns väldigt hopplöst för min del, hela IVF-resan. Håller tummarna för er andra!
Vad tråkigt om det är mensen som kom sådär tidigt. Känns svårt för ägget att hinna med då.. Ruvardag 7 för dig idag va, med blastocyst? Frågan är om HCG ens skulle synas såhär tidigt om det fäst ändå? Kanske du får ta ett till på testdagen ändå. Jag skulle också känna hopplöshet i första taget, dock varit med om återföring när mensen kom med dunder och brak Ruvardag 9 -men gravid var jag ändå. Skickar en kram, inte lätt det här!
Hej!
Jag hakar också på denna tråd!
Första ivf försöker för oss. Stoppade in ett femdagars 20 november och har testdag 3 december.
Har haft bruna flytningar och molande värk sen i fredags.. det är så svårt att hålla hoppet uppe just nu!
Skulle vilja testa redan nu. Tror ni det är för tidigt?
I fredags var det mest bruna flytningar, så det har ökat sen dess. Nu är det som brunt blod som kommer.. inget rött än. Så det är ju inte mensen tänker jag, men är rädd att den också kommer snart. Jag tänkte testa imorgon, kan inte hålla mig längre känner jag.
Hur har det gått för dig? Blöder du mycket så du tror det är mensen?
Känns ju ändå som det är vanligt att man blöder vid ivf, men det är ju så svårt att veta.. Detta är min första insättning, så jag har inget att jämföra med.
Det känns kört för min del också, nu blöder jag ganska mycket. Jag tog ett test i morse som inte visade något, är på ruvardag 10 idag. Jag ringde kliniken och de trodde också att det var kört så jag kunde sluta med cyclogest.
Håller tummarna för dig på torsdag!! Har du fler ägg i frysen annars?
Juna: Tråkigt med blödningarna. Förstår att hoppet minskar då.
Carolalola: Hoppas på bra besked idag!
Jag hade visst inte alls någon självkontroll igår. Tog ett test trots allt. Ruvardag 10. Var ett väldigt känsligt som var helt blankt. Ångrade mig efteråt. När har tjuvtestat innan har det känts bra att bli beredd. Nu var det bara tungt. Sist började jag blöda innan testdag så vi får se hur det blir denna gång och om jag kan hålla mig från testerna tills på fredag som är klinikens testdag. Å ena sidan är det ju väldigt roligt att ha fått försökt en gång nu, men så slitigt det är. ( Extra tankar till dig Kallamakka som gått igenom detta så många gånger.)