lövet2 skrev 2021-11-20 22:34:01 följande:
Har du för tyst och mörkt? Nu vet jag ju inte hur gammal din baby är, men ju mindre babyn är, desto sämre sover den i tystnad och mörker.
Har punktbelysning och tv på svagt, så har försökt ha sådär halvt av allt...
Anonym (Hnb) skrev 2021-11-20 22:35:46 följande:
Men strunt i Bvc! De tycker en himla massa, men de bestämmer inte hur du gör med ditt barn. Eller nån av oss andra. Man gör vad som funkar bäst. Kvällsoro är ökänt för de flesta. Gudars vad vi smugit med sonen till och från soffa, nestet, kuddar, alla varianter. Bakgrundsljud kan funka. Vi har tv:n på svagt. Och som sagt, väldigt "inboad". Värma nestet med vetekudde först kan också funka.
Jo, försökt hitta tips för just kvällsoro då det funkar fint dagtid. Såg att bärsele till sömn kan funka så ska testa det med.
Nu blir det att bebis sover på oss nattetid och i nest de kvällar det går,när lugnet är där - då det ger lite bättre sömn och energi för föräldrarna...
EpicF skrev 2021-11-20 22:37:06 följande:
Strunt i vad BVC säger och gör det som är bäst för just din bebis. Vilket är att sova i din famn, där h*n är tryggast.
Så har jag gjort med. Det var omöjligt med annat rent instinktivt när bebis uppenbart var stressad i egen säng och lugn på bröstet. Vissa nätter har bebis dock sovit lugnt och avslappnat i sitt nest, så jag funderade på just vad sjutton jag gjort annorlunda de gångerna....