ofrivilligt barnlöshet i 7år
Hej!
Det gör så ont att behöva gå igenom allt det där. Jag lider verkligen med er. Mina erfarenheter skiljer sig inte långt ifrån dina heller. Vi har gjort fyra IVFer och 13 insättningar. 6 av dem blev graviditeter som avstannat mellan vecka 5-20. Så ja, jag har också upplevt en del trauman. Det jag undrar är om ni gjorde en kromosom utredning vid det senare missfallet när ni förlorade Birk? Vi gjorde det när vi förlorade vår son i vecka 20. Tyvärr hittades ingenting, efter att vi fick vårt sjätte missfall(i mars i år) ville jag inte försöka mer på samma sätt och vi lämnade våra sista fyra embryon i frysen. Idag har vi valt att gå vidare med en spermiedonator, utan några bevis på att min sambo ska vara "boven" i dramat. Men det har känts helt rätt att prova det, vi har 5 ägg kvar i frysen och kommer nog inte fortsätta försöka få barn om inte någon av de funkar. Helt ärligt har sex år av försök gjort även oss trötta och att få barn är inte det viktigaste i slutändan. Inte för oss, men visst är det läskigt att behöva glänta på dörren och försöka tänka sig en framtid som ser annorlunda ut.. Skickar en stooor kram till er och hoppas att ni hittar en väg framåt som passar er och att ni orkar med precis det ni behöver göra för Er skull. Ibland hjälper det att höra om andra, få pepp eller bara få gråta ögonen ur sig.