Inlägg från: Anonym (2-3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2-3)

Hur lång tid kan det ta innan läkare hör av sig?

Här tar det 2-3 dagar och man får själv kolla upp resultatet. Men sa de inte vid provtagningen hur deras förfarande ser ut?

• Anonym (2-3)
    Anonym (Dr. Frääs) skrev 2021-11-19 19:35:43 följande:
    Men tror du på riktigt att alla blodprov tar lika lång tid och har samma kösystem? Vissa analyser körs bara en gång varannan vecka, eller en gång i månaden. Vissa körs varje dag.

Senast lämnade jag prov till genetisk analys som tar 3 månader med nuvarande kö plus att de måste skickas till ett lab ute i Europa.
    Jag har inte skrivit att alla blodprov tar lika lång tid, jag svarade hur det ser ut på vår VC. Är det okej med dig eller? Vi tar 99 procent av gångerna ett (eller fler) av nio prover. Någon enstaka gång tas ett annat test, men det är ovanligt. Dessa nio standardtester tar hos oss 2-3 dagar. DNA-analyser hör verkligen inte till vanligheterna och jag tvivlar starkt på att TS kommer att behöva vänta i tre dagar.
  • Anonym (2-3)
    Anonym (2-3) skrev 2021-11-19 19:47:47 följande:
    Jag har inte skrivit att alla blodprov tar lika lång tid, jag svarade hur det ser ut på vår VC. Är det okej med dig eller? Vi tar 99 procent av gångerna ett (eller fler) av nio prover. Någon enstaka gång tas ett annat test, men det är ovanligt. Dessa nio standardtester tar hos oss 2-3 dagar. DNA-analyser hör verkligen inte till vanligheterna och jag tvivlar starkt på att TS kommer att behöva vänta i tre veckor.
    inte behöva vänta i tre veckor, menar jag naturligtvis.
Svar på tråden Hur lång tid kan det ta innan läkare hör av sig?