• Dalaa

Rynkor av kudde

Jag har haft min kudde i cirka en månad men den är väldigt oskön och har sjunkit ned väldigt mycket i madrassen med den, kan man få rynkor eller permanenta streck i ansiktet av det för jag har sett fler sträck bredvid näsan sen jag börja använda denna kudde, eller är de bara mitt huvud som tror de, är tacksam för svar, är en kille med ocd och är väldigt stressad och kan ej sluta tänka på detta, och ja jag är helt seriös och detta tar upp hela mina dagar knäppa kort och kolla på mina nyblivna ?sträck? och jag är 18 år så mitt självförtroende har gått ner skarpt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-19 10:25
    Svar uppskattas

• Svar på tråden Rynkor av kudde
  • Kexsmula
    Dalaa skrev 2021-11-20 13:36:32 följande:

Min jag ska köpa är 1000 men jag är bredaxlad så en 800 blir låg för mig denna ska jag köpa= jysk.se/sovrum/kuddar/fiberfyllning/gold/kudde-1000g-hoie-downfeel-50x60x10

Aha, det är faktiskt samma kudde som jag har! Då hade jag fel om hur mkt fyllning den hade, var ett tag sedan jag köpte den. Den är i varje fall den skönaste kudden jag har (vi har typ 8-9 kuddar i vår dubbelsäng som jag mixar och matchar när vi kollar på tv eller läser osv).
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 15:43:01 följande:

Aha, det är faktiskt samma kudde som jag har! Då hade jag fel om hur mkt fyllning den hade, var ett tag sedan jag köpte den. Den är i varje fall den skönaste kudden jag har (vi har typ 8-9 kuddar i vår dubbelsäng som jag mixar och matchar när vi kollar på tv eller läser osv).

Har ni den som är 1000?
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 15:43:01 följande:

Vad har ni för överdrag på dom, eftersom 50x60x10 ej säljs och måste special sys för jag vet ej vad jag ska använda till dom
  • Kexsmula
    Dalaa skrev 2021-11-20 16:12:19 följande:

Vad har ni för överdrag på dom, eftersom 50x60x10 ej säljs och måste special sys för jag vet ej vad jag ska använda till dom

Vi har några 70x100 och några standardörngott som vi knör på som funkar ändå.
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 16:45:15 följande:

Vi har några 70x100 och några standardörngott som vi knör på som funkar ändå.

Blir de inte skrynkligt och sånt om de är så stort, funderar på att köpa en 50x60 för enkelhetens skull eller är de mer värt att ha en sån kudde den ser väldigt mycket skönare ut en än vanlig en
  • Kexsmula
    Dalaa skrev 2021-11-20 18:26:21 följande:

Blir de inte skrynkligt och sånt om de är så stort, funderar på att köpa en 50x60 för enkelhetens skull eller är de mer värt att ha en sån kudde den ser väldigt mycket skönare ut en än vanlig en

De större örngotten blir lite skrynkligare på och har man 50x60 örngott som funkar om man knör på den blir det ju lite tajt, men är du orolig tycker jag du ska köpa 50x60 varianten då den är väldigt skön den också (två av våra andra kuddar är den modellen exakt, vi köpte på Jysk när de hade någon rea).
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 19:09:54 följande:

De större örngotten blir lite skrynkligare på och har man 50x60 örngott som funkar om man knör på den blir det ju lite tajt, men är du orolig tycker jag du ska köpa 50x60 varianten då den är väldigt skön den också (två av våra andra kuddar är den modellen exakt, vi köpte på Jysk när de hade någon rea).

Tror du inte den blir för låg för jag är ganska bredaxlad eller är den ganska hög också?
  • Kexsmula
    Dalaa skrev 2021-11-20 21:34:04 följande:

Tror du inte den blir för låg för jag är ganska bredaxlad eller är den ganska hög också?

Jag upplever den som ganska hög och då har jag relativt breda axlar för att vara kvinna. Det som är positivt med just de kuddarna (både den större och standardvarianten) är att bägge håller formen väldigt bra till skillnad från många andra kuddar jag köpt som antingen sjunker ner satans mycket med tiden eller knölar ihop sig, det har inte dessa kuddar gjort och det är ända ca 6-7 månader sedan jag köpte dem.
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 23:36:12 följande:

Jag upplever den som ganska hög och då har jag relativt breda axlar för att vara kvinna. Det som är positivt med just de kuddarna (både den större och standardvarianten) är att bägge håller formen väldigt bra till skillnad från många andra kuddar jag köpt som antingen sjunker ner satans mycket med tiden eller knölar ihop sig, det har inte dessa kuddar gjort och det är ända ca 6-7 månader sedan jag köpte dem.

Använder du dom höga eller dom normala mest?
Svar på tråden Rynkor av kudde