Inlägg från: Anonym (Hejhopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejhopp)

Knäcka bebissömn-koden!

Vi körde lite den "ryska" stilen. Vi la honom i en mjuk, len och gosig, lite större filt i bomull och sen gjorde vi en lite burrito av honom. Vi vädrade alltid sovrummet så att det skulle vara svalt & hade det lite öppet hela tiden. Var noga med att han var ren, torr och smörjde honom så att inte hudirritation skulle bli en faktor. Han blev ammad innan sovdags och inte under. Vi hade bara stjärnhimmel lampan på (aldrig ljust utan väldigt dämpad belysning). Sen tog jag honom famnen ställde mig upp och vaggade honom samtidigt som jag sjöng massa olika vaggvisor. Han somnade nästan alltid inom 5-20 min. Men ibland har man också bara tur, oavsett vad man gör. Vissa barn kanske får ont i magen, eller bara har svårt att komma till ro. Oavett så lycka till & hoppas att det snart funkar för er söta bebbe :)

• Anonym (Hejhopp)
    Ölandstoka skrev 2021-11-19 11:08:45 följande:

Är det någon som har erfarne av att dra ner på nattamningen? Han äter ordentligt på kvällen och sen lite varje timme hela natten ungefär. Jag funderar på att försöka få honom att somna om och dra ner till kanske tre amningar per natt. Låter det ok? Elakt? Vill inte vägra honom mat men känner att han inte äter av hunger, han använder mig mer som en napp.

Nej det är inte alls elakt. Det var exakt det råd jag fick, att försöka amma våran innan han ska sova och inte under tiden, så att barnet somnar till ammandet. För då ser de det till slut som en napp eller det enda som funkar. Tar man då bort ammandet så funkar inget annat. Vår fick napp, men inte amma. Vaknade han och grät så provade vi alltid först att trösta, leta rätt på nappen och kolla blöjan. Funkade inget av följande då var han hungrig och fick amma eller flaskan som stod redo att värmas upp.
Svar på tråden Knäcka bebissömn-koden!