Inlägg från: Kexsmula |Visa alla inlägg
  • Kexsmula

Idag ska jag få svar om mina tvillingar har DS

mari123 skrev 2021-11-20 19:29:45 följande:

Så du menar att det är fördomar att tycka att vuxna med DS är väldigt avvikande? Jag menar inte att det är dåligt men jag vill inte vara mor till ngn av dem. Förlåt!

Äsch, jag tror de flesta håller med dig och förstår precis vad du menar. Hoppas du inte tar illa hopp av de påhopp du fick. Kram!
  • Kexsmula
    Glinda från Oz skrev 2021-11-20 17:27:24 följande:

Varför? Hitler ansåg också att funktionsnedsatta inte hörde hemma i samhället och därför skulle de gasas ihjäl, abort vid Downs syndrom handlar om samma sak att funktionsnedsatta inte är önskvärda. Hade man kunnat testa för autism och ADHD kan jag garantera att man hade aborterat de fostren också. 

Om du tänker på det som tidigare kallades aspberger och adhd tror jag verkligen inte att de flesta skulle välja att abortera. Det är skillnad på det och så stora funktionsnedsättningar att barnen kommer kräva vård hela livet och aldrig någonsin bli självständiga individer.
  • Kexsmula
    Anonym (A) skrev 2021-11-20 19:37:55 följande:

Så jag håller inte med för att jag är less på x antal fördomar/smygpåhopp som användaren sprider i alla trådar? Som användaren även tryckt in här, inte bara om DS. Det har inget att göra med att abortera foster med DS för jag är inte naiv för deras svårigheter och skulle antagligen göra det själv :)

Jag vet inte vad du menar, så du har någon sorts personlig beef med mari123? Jag har aldrig sett henne sprida några hemska fördomar i andra trådar och av det jag sett tycker jag hon verkar vara en varm och genuin människa.
  • Kexsmula
    mari123 skrev 2021-11-20 20:32:39 följande:

Vilken "sannolikhet" säger det?

En på 26 och en på 39 betyder ju att det är större sannolikhet att barnen inte har DS än att de har det, även om jag själv skulle vara sjukt jävla nojig över de siffrorna.
Svar på tråden Idag ska jag få svar om mina tvillingar har DS