Överförda föräldradagar som tas tillbaks
Norrländskan123 skrev 2021-11-19 08:23:46 följande:
Nej, hon är ingen bebis. Men visst vill man vara med sitt barn så mycket som det går? Om vi tex har varannan vecka på sommaren innebär det två veckors semester med mitt barn. Istället för att jag kanske kunde få 4 eller 6 veckor. Sen är ju förskolan inte öppen alla dagar plus att jag jobbar många röda dagar.Det är vad lagen säger och önskvärt i förhållande till att medarbetare ska få vila och rekreation, det som semestern är till för.
Men om du jobbar en vecka då barnet är hos pappan, så tar du tillvara på all ledig tid och gör saker för dig själv. Sen har du semester en vecka med barnet. Därefter jobbar du och barnet är med pappan osv.
Eller om du lägger ut två veckor i sträck och sen varannan. Så att du bryter upp det lite?
Eller om ni kommer överens om att inte köra varannan under sommaren utan att du tar 4v i sträck varav du kanske har barnet 3v. Och sen tar pappan över. De flesta jag känner som lever separerade med barn, kör inte varannan vecka på sommaren utan koncentrerar tiden för att det blir för hattigt fram och tillbaka annars.