Lämnad ensam på förskolan
Många frågor om varför han bara är där en timme. Eftersom han som jag skrev inte pratar än (alls) vill jag inte helt hålla honom hemma då jag tror han behöver vara på förskolan men oroade mig för RS. Detta var ett förslag förskolan la fram och jag sa att vi kunde testa det. Han har varit där mer innan och jag var även orolig att vi skulle behöva skola in honom på nytt annars. Kan ju hålla med om dock att det inte gått särskilt bra hittills.
Jag vet inte hur länge han grät, men han var ju lämnad själv i några minuter i alla fall. Kan också tillägga att pedagogen enbart kom springandes för att samma två flickor gick och hämtade henne. Min upplevelse var att han nog hade gråtit i stort sett hela timmen, pedagogen kastade också ur sig att det "inte gått så bra idag" när vi gick. Jag bor bara några hus bort, om de inte hade personal att vara nära honom (ta med honom till förrådet kanske?) så kunde de ha ringt mig att hämta honom, tycker jag. Jag var ju ändå hemma och de visste det.
Det känns som att detta kanske är svårt att väga in på också, det är så himla många faktorer. Men jag tackar för era åsikter!
Jag förstår inte riktigt detta gällande språket dock. Att vistas utomhus en timme lär inte göra särkilt stor utveckligen gällande språket?
Om det bara handlar om språkutveckling skulle jag i ditt läge hellre börja arbeta hemma med bildstörningar, tecken som stöd och språklekar för att själv stimulera detta