Hunden bet mig ordentligt i handen
Har en hund på 1,5 år ca som idag bet mig i handen. Den har visat en del resursförsvar tidigare o häromveckan när vi var i skogen hittade den ett ben (kanske nån jägare som lämnat jag vet inte) och när jag gick fram till honom morrade han och attackerade mig. Han bet mig i skon då så ingen skada skedd men det kändes rätt obehagligt att han blev så aggressiv. Förstår han försvarade sin skatt men är det normalt beteende ändå?
Så idag blev han illamående o började kräkas på vardagsrummet. Jag gick dit och höll honom runt bringan liksom o då vänder han sig om morrar och hugger i mitt finger. Han biter länge flera sekunder o jag skriker högt. Sen släppte han och har flera sår på fingret nu. Det är en liten hund på ca 5 kg. Jag förstår han mådde illa men samtidigt känns hans beteende obehagligt. Det här är min fjärde hund o har aldrig varit med om att dom betett sig så här. Har en 12årig dotter o två små barnbarn på 1,5 o 3 år. Vet inte om jag kan/bör ha kvar honom? Går han lita på?
Min dotter är helt förtvivlad nu, jag säger jag vet inte om vi kan ha kvar honom. Vad gör jag??
Ang att han markerade när han mådde illa så tror jag han kände sig trängd. Kan du hantera honom vid pälsvård, kloklipp, öronkontroll mm utan problem och känner du att han litar på dig till 100%?