Gabby76 skrev 2021-11-15 17:01:04 följande:
Jag tror att de känner att de betalar så hög hyra och därför vill de investera de sparade pengarna de har på drygt 450.000 kr i ett boende. De vill inom ett år starta familj, även om hon precis hunnit plugga klart då.
Jag säger också att de borde vänta tills våren iaf. Det kom så snabbt för mig. Hade lätt stått som medsökande om det var med min dotter, men helst inte med hennes sambo. Jag vet inte vad som kan hända mellan dem. Tänk om de plötsligt separarer och ska sälja eller om jag vill få loss mitt lån?
Om de istället väntar tills hon är klar med studierna och hittar jobb är det ju inte omöjligt för dem att ta lånet tillsammans istället. Låter ju som att det är unga individer det handlar om så de har gott om tid att bilda familj! :)
Ärligt talat... Jag tycker inte att situationen är tillräckligt akut för dem att ens ha "rätt" i att be dig om det. Så nej, gå inte med på det. Som sagt, vore bara indirekt elakt att säga ja då det verkligen kan försätta er alla i en väldigt tråkig situation. Mycket bättre att dom väntar, för sin egen skull, för din skull, för framtida barns skull! :)
Förstår även att det kan kännas elakt att säga nej, men ärligt talat tror jag inte att det är något många föräldrar med fullt vett hade sagt ja till OM situationen inte vore VÄLDIGT akut. Detta är ju inte ens akut utan en fråga om tålamod. Ta det inte som en attack mot din dotter, tror bara inte hon förstår konsekvenserna som kan följa för er alla om du skriver på, och det är fullt normalt att inte veta.