Inlägg från: Madame M |Visa alla inlägg
  • Madame M

Södertälje?

Hej,

Vi funderar på att flytta till Södertälje pga jobb. Vi har två barn i högstadieåldern. Vad säger ni, är det en trevlig stad att bo i? Hur ser det ut med högstadie och gymnasieskolor, är de bra? Vi kikar lite på hus, finns det områden ni rekommenderar eller avråder ifrån?

Tacksam för hjälp och råd!

• Svar på tråden Södertälje?
  • Madame M
    Anonym (?) skrev 2021-11-13 23:14:04 följande:

Jag personligen skulle inte ha flyttat dit, vet dock inte hur det ser ut i dags läget, men skulle absolut inte flytta till Ronna, Hovsjö, Geneta, finns flera ställen som kriminaliteten har huvudtaget. Nu är väl större delen av Södertäljenätverket sprängt, men det finns många kvar ute som inte hade åldern inne för att bli dömda.

Tack, då vet vi vad som skall undvikas, har du tips på trevliga bostadsområden? :)
  • Madame M
    Dr Nail skrev 2021-11-14 10:09:19 följande:

Men shit vilken håla. Är inte det ganska spännande och mångkulturellt där? Varit där en gång och fick det intrycket.

Älskar folk som varit någonstans en gång och plötsligt sitter på både åsikt och sanningar. Vilket område var du i som kändes som en håla?

Jag har med åren lärt mig att ryktet och tyckanden bland människor som aldrig bott på ett ställe ofta är långt mycket värre äv verkligheten och upplevelsen från de som faktiskt bor där så gärna tips från er som faktiskt bor/bott där än rena rövarhistorier och känslor efter tidningsrubrikerna.
  • Madame M
    Anonym (Julia) skrev 2021-11-14 10:21:12 följande:

Ska tillägga att jag har bott i stan i 8 år. Rört mig i hela stan inklusive ronna geneta osv och känner mig supertrygg. Gått runt nattetid. Bor i centrum. Folk är snälla och hjälpsamma.

Tack för bra tips!

Finns det speciella områden som du skulle rekommendera? Vilka är ?attraktiva??
  • Madame M
    Anonym (Nja) skrev 2021-11-14 16:28:16 följande:

Flytta inte dit!

Varför?

Jag tar gärna emot konkreta tips men är trött på folk som inte kan svara med fakta och egna upplevelser utan bara tycker en massa utifrån känslor.
Svar på tråden Södertälje?