Sälja byta bort föreskrivna hjälpmedel
Det är en hel del jobb med ett barn som behöver vissa saker och personligen tycker jag att man faktiskt lite får välja vilka problem som man orkar med.
Personligen tycker jag att det är praktiskt problematiskt att sälja förskriva produkter. Jag reagerar alltid när någon säljer, eftersom det ju är skattepengar. Att ta porto, eller be om en annan produkt känns mer ok. Men just folk som säljer tycker jag luras.
Jag tänker att jag som mamma hade lagt mitt fokus på att hjälpa barnet sörja att de vanliga blöjorna faktiskt inte satt lika skönt som de hos moster, snarare än att hålla på och försöka få fram det "bästa".
För tids nog kommer storlek inte passa, man behöver en annan form av hjälpmedel, Libero flyttar på en söm, osv.
.
Är kostnaden per dag låg skulle jag kanske unnat barnet "bästa blöjorna", men troligtvis inte.
På en vuxen är det otroligt viktigt att inkontinens-skydd är bekväma men på barn så behöver man också tänka framåt. Var är barnet i sin toa-utveckling. Vad finns att få förskrivet? Vad finns överhuvudtaget?