• Anonym (Jur)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 17:25:05 följande:

Men OM det kommer fram att det är han så är det väl förtal? Om nu soc anser att det inte ska inledas nåt osv. 

Nej
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-21 14:04:28 följande:
    Ja precis det vill man inte heller. Men samtidigt så flyttar vi pga honom..  
    Jag kan nog stå ut fram tills nästa förhandling men det blir tufft..
    Anonym (123) skrev 2023-03-21 13:30:12 följande:
    Ja, ni måste ju hitta ett system för det. Eftersom du flyttar kan jag gissa att det blir krav på dig att inte försämra umgänget (tills ni varit i domstol, vem vet vad som händer där). Vid en snabbkoll vad som står i lagen står det mesta att man ska komma överens. 
    Ja här vet man ingenting, finns inga garantier alls..
    Jag tycker man läser så mkt olika om det där. 
    Vissa säger umgängesföräkdern ska åka, vissa att man ska dela osv

Men man kan tycka att han också ska komma med förslag..

Prata med din advokat
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-06-10 12:00:31 följande:

Det var en filminspelning med enbart ljud där han säger att han inte tänker släppa taget förens jag svarar och jag säger släpp mig och aj.. osv..

Han har själv sagt att han gjort så

Fattar inte heller hur det kunde frias.. 

Läs domen och be din advokat förklara
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-06-20 09:33:20 följande:

Nu har jag iaf fotat och filmat bilen

Tycker det är obehagligt att han kommer med sådana anklagelser och det känns som om han snokat runt på parkeringen för att hitta fel.

Är som sagt glad att jag kan låsa in bilen för annars vore den nog trasig...

Var försiktig med att alltid springa och försöka motbevis hans olika påhitt. Du kommer delvis uppmunta hans beteende. Ibland är det bara bättre att ignorera eller säga att det inte stämmer, är fel, är påhittat.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-07-27 19:11:09 följande:
    Sen så tycker jag att det är helt fel av honom att använda det som ett "hot", Får inte du, får inte jag.. typ.. Och jag har fått ändra umgänget massvis av gånger för att anpassa mig efter honom som har fått gå ut över mina övriga barn.. 
    Han har inte bjudit till en enda gång hittills, inte ens på en begravning jag skulle på.. 

Nu var det ju han själv som missade sitt umgänge och sköll på strul med bussar, vilket det inte var.. Jag har kollat upp det samt har en säker källa som jobbar som busschaufför.
    Inse att han kommer göra allt för att ställa till det för dig.

Vill du ändra på ungänge för något speceillt kommer han säga nej eller alternativ, inte hämta barnen osv.

Inse, han kommer aldrig göra något för att underlätta för dig.

Att göra:
    Följ fastställt schema strikt. Försök inte ens byta. Vill han byta sig nej. Var beredd på att han inte hämtar på sina tider, speceillt om han vet att du har något vikitigt som du ska göra.

När det gäller det övriga, mat, sovtider mm hos honom. Kolla med ditt ombud och FR hur du ska hantera det. Är det inget jättestort är det inte mycket du kan göra, hans umgängestid, han gör vad han vill.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-08-23 20:59:53 följande:
    Ja så tänkte jag med när pedagogen berättade det. 

Jag vet inte hur många sms jag har skickat nu och förklarat för honom att han måste höra av sig till fsk om tider på hans dagar om han behöver omsorg, eller lägga ledigt om de ska vara lediga.
    Till svar får jag att det lilla umgänge han har så förlorar han massa timmar med barnen osv osv.. om de ska gå si och så många timmar på fsk.. Det accepteras inte från hans sida. 

Ingen har ena nämnt nåt om några timmar på fsk

Det är som att förklara till ytterligare ett barn!
    Jag vet inte om jag kan förklara tydligare!? Det är ju förskolans verksamhet som behöver veta, inte jag.. 

Alltså lägg in tid om han behöver omsorg, annars ledigt. Hör av dig till fsk om nästa vecka då fsk vill det. .. 
    Återigen göder du honom.  Ju fler frusterade sms du skickar dest lyckligare blir han

Nu har du visat hur han kommer åt dig igen.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-09-20 15:42:55 följande:

Jag har bara mailat lite kort och hon blev som sagt inte glad eftersom det vänds mot mig som blivit utsatt för våld.

Kommer ha närmare kontakt med henne när utsagorna kommer. 

Ta med dig advokatet nästa gång
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-10-09 19:59:28 följande:

Känner mig förvirrad..

Trots orosanmälan ang våld så verkar fam.rätt inte ha problem med att han ska vara ensam med barnen vid umgänge. 
    Nu känns det som om de vinklat problemet till våra överlämningar och kommer med olika tips om vart överlämningarna kan ske där det finns personal men att han ändå ska vara ensam med barnen för det blir onaturligt för barnen som är vana att vara med pappa..
    Fattar ingenting om jag ska vara ärlig..

Så de gav tips om att ev korta ner umgängesdagarna, överlämningar vid lokal med personal, så länge vi inte pratar med varandra vid överlämningar så verkar det gå bra.. osv.. De verkar inte vilja ta till sig om kontakt/stödperson eller övervakat umgänge. Eller att han ska vara kvar i lokalen med personal...

Fam.rätt var med under umgänge och de kunde naturligtvis inte uppmärksamma någonting.. 
    Men något jag reagerade på som de sa var att ena barnet satt i pappas knä och inte lekte under umgänge och det andra barnet ville bli buren av mig ut till överlämningen vilket det aldrig annars vill..

Det är nu du behöver ditt ombud. Att gå igenom utredningen och bemöta den på ett bra sätt.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-10-13 07:45:23 följande:
    Ja man tycker ju det men fr verkar tycka annat. 

Det finns flera blåmärken på barnens armar dokumenterade.. Jag bläddrade igenom kamerarullen och det finns foton som är tagna dagen efter umgänge där man ser märken på armarna.. Så funderar om man kan ha användning av dessa på något vis. 
    Har även en anteckning där jag skriver att ena barnet har varit väldigt oroligt, mammig, svårt att sova m.m. Sedan hittar jag ett videoklipp i anslutning till detta datum där man ser stora märken på dennes armar.. 
    Jag tror jag har nämnt detta tidigare, med märken på bl.a armarna, men att det blev mer säkert nu med utomstående vittnen..
    Varför har du inte tagit detta med ditt ombud tidgare?

Du har ett proffs som har erfarenhet och är insatt i ditt ärende till hjälp, utnyttja det!
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-10-13 08:50:57 följande:
    Det har jag. Eftersom det inte fanns tillräckliga bevis så skulle jag vara försiktig med dessa. Nu finns det utomstående vittnen.

Men detta med anteckningar och filmen upptäckte jag igår när jag gick igenom. 
    Ta det med ditt ombud och gör en handlingsplan
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?