Måste han verkligen få veta?
Eftersom det enbart gällde de mindre barnen så misstänker man ju såklart han eller hans föräldrar
De borde ju se I tidigare anmälningar om vad som står om honom
Eftersom det enbart gällde de mindre barnen så misstänker man ju såklart han eller hans föräldrar
De borde ju se I tidigare anmälningar om vad som står om honom
Jag har funderat lite kring den här orosanmälan
Brist på hygien och trasiga kläder, det kan ju även innefatta brist på omsorg hos pappan. Vi har ju gemensam vårdnad och "någon" kan ju ha sett det när barnen har varit hos honom också. Så varför ska den annars vara riktad mot bara mig? Om det inte är någon som vill hämnas..
Synd vi inte ska ha kontakt vid överlämningarna annars hade jag kunna sagt nåt I stil med "undrar vem det är som tycker att VI har bristande omsorg så de måste göra orosanmälan på barnen"..
Utgår från att det inte blir mer runt den där anmälan nu?
Hur går det med flyttplanerna?
Inte läst hela tråden. Men tänk vad många pappor som kämpar för att träffa sina barn. Vet 4 stycken bara i min närhet som är fantastiska pappor men där mamman anser sig vara den enda vettiga föräldren.
Nu när han vet att vi ska flytta så har han inte kommit varken med återkoppling om någonting alls.
Jag kan tycka att det ska ligga i hans intresse om hur han ska kunna träffa barnen, eller ska jag bara utgå från att han kommer och hämtar dem som vanligt? Eller utgår han från att jag ska skjutsa?
Jag vet ingenting! Jag ska diskutera detta med min advokat iaf.
Jag kommer ha svårt att skjutsa, dels ekonomiskt, med hänsyn till de större barnen (de ska skolas in i nya skolan, vill inte att de träffar honom mer än de behöver) och det är ju pga honom som vi flyttar! Ska jag sedan sitta och skjutsa och "servera" honom barnen..
Samtidigt vill jag ju inte verka som att hindra umgänget iom flytten..
Hej TS! Hur har det gått med flytten?
Så fint att du uppdaterar!
Det kommer bli bra ska du se.
Bra med en dom ändå, även om den blev "liten". Låter också som att din advokat förstår bilden allt mer och jobbar på, så det är väl bara att försöka göra allt man kan den vägen.
Att han inte klarade av att ta hand om ett litet barns röda rumpa är inte ok.