Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

molly50 skrev 2023-07-26 12:20:52 följande:
    Jag tycker det låter som umgängessabotage,ja.
    Och med tanke på hur han har betett sig tisigare så skulle det inte förvåna mig om han har gjort det här med flit.
    Jag tycker du ska ta upp det här med din advokat.
    Ja jag har mailat och bifogat bilder. 
    Man måste ju kunna samarbeta och ändra schemat vid behov. Jag har fått gjort massor av ändringar för att anpassa efter honom.. 
    Och han har ändå inte har ett jobb att anpassa sig efter.. 
    Det måste ju se illa ut I domstolen att han gör så.. 

Och dop händer bara en gång i livet.. Barnen får inte heller träffa sina släktingar nu. 

Hade han inte "missat" sitt umgänge hade han inte haft det till argument.. Så nog gjorde han detta med flit.. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-27 10:51:53 följande:

Det är bra. Hoppas du får svar på det snart.

Ja.absolut! Speciellt vid sådana tillfällen som t ex ett dop.
    Eller om man skulle bli sjuk.

Ja,umgängessabotage ser de inte lätt på i rätten.
    Det kan man faktiskt förlora vårdnaden för.

Ja man tycker det

Ja förra året var det begravning han bråkade om som jag skulle på så jag hoppas domstolen ser hårt på detta..
  • Anonym (Hannah)

Jo men eftersom han ville byta med så kort varsel så kunde jag inte. Han ville ha redan nästa dag. 

Sen så känner jag att om han missar sitt umgänge  så är det inte mitt fel..  Han har ju så mkt umgänge ändå. 

Och detta har jag meddelat honom om för länge sedan och han har ignorerat mitt sms och påminnelse från min advokat totalt, ända tills han själv inte dök upp på umgänget.. Då blev mitt byte av dag helt plötsligt nåt helt annat.. Annars har ju han aldrig tagit upp det om hans misstag ej blivit av.. 

Anonym (Maria) skrev 2023-07-27 13:22:26 följande:
    Men han ville ju byta dag och då skulle du få som du ville också i gengäld om jag förstod rätt? Men det ville du inte gå med på eller?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-27 13:22:26 följande:
    Men han ville ju byta dag och då skulle du få som du ville också i gengäld om jag förstod rätt? Men det ville du inte gå med på eller?
    Sen så tycker jag att det är helt fel av honom att använda det som ett "hot", Får inte du, får inte jag.. typ.. Och jag har fått ändra umgänget massvis av gånger för att anpassa mig efter honom som har fått gå ut över mina övriga barn.. 
    Han har inte bjudit till en enda gång hittills, inte ens på en begravning jag skulle på.. 

Nu var det ju han själv som missade sitt umgänge och sköll på strul med bussar, vilket det inte var.. Jag har kollat upp det samt har en säker källa som jobbar som busschaufför.
  • Anonym (Hannah)

Fick sms om att han kan tänka sig byta dag för att han tänker på barnen och inte kan rätta sig efter mig jämt..

Ja men så bra då.. Det är bara det att jag redan lämnat återbud för några dagar sedan och de andra barnen har åkt till sin pappa. Det gör liksom lite skillnad på 7 personer till fikat... 

Så.. Klart han jävlas.. 

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-29 01:28:03 följande:
    Ja,om han visste att du skullle på dop med barnen så,ja,det är klart att han jäklas. Och det ska du redovisa för advokaten. 
    Ja det visste han ju

Jag skrev att nu är det den dagen som bestämt. 
    Så nu vet jag inte om han kommer till nästa umgänge eller inte. Han har inte svarat. Kommer han inte så förväntar han sig säkert umgänge den dagen det skulle bytas till. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-29 14:39:44 följande:
    Men då får väl du också säga att du inte kan byta dag då,om han börjar bråka.
    Du ska inte behöva anpassa dig enbart efter honom. 
    Nej, nu följer jag det som är bestämt med domstolen och hänvisar till det. Tyvärr får man hålla på det framöver. 
    Han verkar inte kunna rucka på det.. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-30 11:03:10 följande:
    Ja,det är nog det bästa.
    Det är han som kommer att förlora på att bete sig så här.
    Ja man hoppas det. 

Sist de var på umgänge så kräktes den ena på kvällen.

En bekant hade sett dem äta på en varsin stor påse med godisremmar (såndär från malaco teor jag med en elefant på påsen) och en varsin halvliter MER dricka.. Undrar vad de ätit mer... 

Och det var kanske halvtimman innan de kom tillbaka och då ska de äta middag och välling till läggning.. 

Varför köper man så mkt godis åt så små barn? Ibland har de kommit tillbaka och haft påsar med sig med bl a tuggummikulor, wienergummin, polly osv i.. Jag är livrädd att de ska sätta I halsen.. 
  • Anonym (Hannah)

Barnet säger att pappa haft det andra barnets stövel.. 

Nästa umgänge skickar pappa sms om att jag borde se till att de har hela skor på sig då han var dyngsur om fötterna.. misstänksamt..

Barnet säger också att de varken ätit mat eller sovit när de varit hos pappa.. Den yngsta behöver sova en stund mitt på dagen för att orka och det märks när han inte har sovit tillräckligt.. 
    De var hungriga när de kom och den äldsta visste inte hur fort han skulle få I sig mellanmålet jag hade packat med ut. 
    Han sa också flera gånger att han ville gå in för han var trött. Han brukar aldrig vilja gå in frivilligt annars, han älskar att vara ute och leka.

Det är som att pappan håller dem vakna osv för att han ska få ut så mkt som möjligt av umgänget och jävlas med "trötta, gnälliga" barn. Men där går han bet då det är inget som bekommer mig. Det är bara att bemöta dem på "rätt sätt" så löser det sig..

Inte kom jag iväg på dopet heller tråkigt nog. Men har fått fina bilder Iallafall. 

Snart är det möten med fam.rätten om vårdnad/boende.. 

• Anonym (Hannah)
    Tomelilla15 skrev 2023-08-12 19:20:26 följande:
    Fast vänta nu. Från början handlade tråden om att du tyckte att han inte borde veta vad du gör med barnen. Då får du tänka likadant gällande honom. Strunta i att fundera över saker han gör med barnen, varför osv. Säkert hade du gjort på ett annat sätt men ägna inte tid åt att reta dig på saker pappan gör. Att han är en odugling till far är ju redan klarlagt. Tänk istället att så fort du får barnen så har du mat ifall de är hungriga, du förbereder för att ta hand om dem, oavsett hur de haft det hos pappan. 
    Ja nu gör jag ju inte det, nu var det barnet själv som berättade dessa saker och det är några i tråden här som följt sedan start som jag gärna uppdaterar till. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?