![molly50](/avatar/thumb/molly50/891af721273dc263245b33d2bee478f9.jpg)
-
Ok. Ja,jag vet inte hur det där funkar riktigt,som sagt.Anonym (Hannah) skrev 2022-02-17 19:36:19 följande:Nej det får man nog inte reda på genom dem men om han blivit misstänkt för det eller nåt så borde man ha hört om det tycker man. Men har inte en aning.
-
Och vad var hans baktanke med det? Att han skulle få din nya vagn?Anonym (Hannah) skrev 2022-02-20 18:40:17 följande:
Igår hade jag visst fått meddelande om att jag skulle hämta min vagn hos honom.
Det fick jag höra idag..
Jag skulle åka iväg så höll på att packa in barnen i bilen när han kommer fram och börjar tjafsa om smset han skrivit om att hämta vagnen.. Tror han kom fram och stod precis intill ryggen på mig, jag vet inte eftersom jag höll på att spänna fast ena barnet i framsätet och hade satt fast det andra i baksätet. Tror han stod vid rutan och "pratade" till honom.. precis intill min rygg.. Kändes som det. Jag ville inte vända på mig heller utan tog god tid på mig..
Jag försökte ignorera och svarade inget utan bara pratade lugnt med barnen att vi behövde åka... Jag hade liksom en tid att passa.
Han fortsatte käbbla om vagnen tills han fick någon form av uppmärksamhet.. Jag blängde surt tillslut på honom men teg fortfarande.. Sedan gick han..
-
Ok.Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 07:20:55 följande:Inte en aning..
Men jag har inte varit där å hämtat den.
Igår kväll fick jag sms om att jag ältar gammalt (han syftade på "misshandeln") och att han tagit illa upp som blivit anklagad för detta. (? Tror inte att polisen har delgivit honom något än det är bara hans desperata tankar som snurrar)
Han hade också pratat med någon chef på soc och kollat upp att jag visst fått underhåll sedan slutet av förr året (fick första utbetalningen nu i jan) och tyckte att jag skulle ringa henne och berätta om mina våldsanklagelser på honom. "Eller ska du göra det själv?" slutar han meningen med..
Han håller på med psykisk nedbrytning, tomma hot och tror att han kommer att komma någonstans med det.
Fortsätter han kommer jag inte kunna lämna barnen till honom, det blir av skydd för dem...
Jag ignorerade detta..
Men vem är det egentligen som ältar gammalt?
Om han drar upp gamla saker så är det ju han som gör det.
Han är kanske rädd för att han vet att han har gjort fel (Misshandeln) och är rädd att det ska vara till nackdel för honom.
Vilket det ju också är.
Bra att du ignorerar. -
Och du kan ju låta honom gå till soc och berätta att han har misshandlat dig.Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 07:20:55 följande:Inte en aning..
Men jag har inte varit där å hämtat den.
Igår kväll fick jag sms om att jag ältar gammalt (han syftade på "misshandeln") och att han tagit illa upp som blivit anklagad för detta. (? Tror inte att polisen har delgivit honom något än det är bara hans desperata tankar som snurrar)
Han hade också pratat med någon chef på soc och kollat upp att jag visst fått underhåll sedan slutet av förr året (fick första utbetalningen nu i jan) och tyckte att jag skulle ringa henne och berätta om mina våldsanklagelser på honom. "Eller ska du göra det själv?" slutar han meningen med..
Han håller på med psykisk nedbrytning, tomma hot och tror att han kommer att komma någonstans med det.
Fortsätter han kommer jag inte kunna lämna barnen till honom, det blir av skydd för dem...
Jag ignorerade detta..
Det lär ju inte vara till någon fördel för honom. -
Ok. Men kan han inte bevisa det så lär han ju ändå inte komma särskilt långt med det.Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 08:36:53 följande:Ja precis..molly50 skrev 2022-02-21 08:24:22 följande:Ok.
Men vem är det egentligen som ältar gammalt?
Om han drar upp gamla saker så är det ju han som gör det.
Han är kanske rädd för att han vet att han har gjort fel (Misshandeln) och är rädd att det ska vara till nackdel för honom.
Vilket det ju också är.
Bra att du ignorerar.
Jag fattar det som om att han har vänt på det att det är JAG som misshandlat honom.. -
Den vagnen han har kvar hemma hos sig?Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 08:59:44 följande:
Nu visade det sig att han har ställt ut vagnen i snöstormen sedan i förrgår..
Jag sa att är den förstörd får han ersätta den.
Han menade på att han skickat sms men jag hade inte svarat..
Ja,då ska han ersätta den eller så får han väl köpa en ny. -
För den delen så spelar det väl ingen roll hur många sms han skickar.Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 08:59:44 följande:
Nu visade det sig att han har ställt ut vagnen i snöstormen sedan i förrgår..
Jag sa att är den förstörd får han ersätta den.
Han menade på att han skickat sms men jag hade inte svarat..
Vet han om att vagnen står ute och att det är en snöstorm på ingång så borde han bara ha dragit in den.
Det behöver han inte sms:a dig om. Om inte vagnen är förstörd. -
Eller så kan han ju själv komma med vagnen om han bor nära.Anonym (Hannah) skrev 2022-02-22 20:39:23 följande:Ja precis så. Får han för sig någonting så är det det som gäller.
Jag sa förut till honom att tillhörigheter tas via fam.rätten om när var hur de ska hämtas. Jag vill inte heller gå dit ensam och hämta saker.
Sedan så tror han att jag har all tid i världen att bara göra som han säger och tycker.. han fattar inte att jag har liksom 4 barn till att tänka på bkand annat och ett hem som skall skötas, läxor som ska göras, sjuka barn.. Ja allt sådant..
Han tycker att det är bara stt släppa saker när det passar honom!.
Så hämtar jag den inte innan i morgon kväll slänger han den.
Eller ta den med sig vid nästa umgänge. -
Då har han inte makten över dig. Det är väl så det är.Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 09:20:07 följande:
Så tänkte jag med. Han har lånat, han får lämna tillbaka. Men det verkar för krångligt att ta med den..
Därför tycker jag du ska fortsätta stå på dig så han ser att han inte får dig dit han vill.
Ska han ha umgänge så måste han väl ändå ha en vagn att ta barnen i.
Han kan väl ta tillbaka den andra vagnen,som hans katt kissat ner,och göra rent den.
Och lämna tillbaka den andra han har. -
Har du spelat in samtalet där han stod med barnet i famnen och skrek på dig?Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 17:31:28 följande:
Ja det kan man säga..
Hej och Hej då är den konversation vi ska ha men det skiter han fullständigt i.
Det är något du skulle kunna använda emot honom i en anmälan.