Måste han verkligen få veta?
Kan han hämta på förskolan?
Kan han hämta på förskolan?
Har han bara några timmars umgänge per gång? Då kan jag förstå att det blir svårare. Det ska vara att man kan få till någon överenskommelse att han hämtar på förskolan och sen lämnar tillbaka några timmar senare, men det kanske inte förskolan går med på.
Ett annat alternativ är att personen som är med när han har umgänge med barnen är med vid hämtning och avlämning. Eller är den som hämtar och lämnar barnen.
Det måste ju finnas någon att rådfråga i sånt här? Det är ju så vanligt med såna här problem. Vad säger Familjerätten? Kan de se till så kontaktpersonen är med vid upphämtning och lämning?
Igår fick jag hot om "besök" om jag inte svarade på ett visst sms.. Ett sms som inte kommer från pappan själv..
Helt sjukt att människor ska lägga sina näsor i blöt som de inte har en aning vad det handlar om. Enbart fått en version av det hela.
Jag svarade såklart inte.
Hur långt efter en händelse kan man göra en polisanmälan?
Finns ingen gräns.
Däremot kan utredning och bevisläget bli besvärligt.
Vissa brott har även preskriptionstid.
Kan man lämna in önskemål om att ändra schemat vi precis kommit överens om med familjerätten?
Det har inte gått så jätte lång tid men jag känner att det inte blir hållbart..
Han ska hämta de små här hos mig 3 ggr/v 2ggr/dag. Det blir tjafs varje gång så jag får smälla igen dörren å låsa utan att säga hej då...
Jag känner mig låst. Jag kan inte planera under jullovet tex mer än att hålla dessa tider..
3 vardagar blir låsta... Det känns som om han alltid kommer att ha koll på mig och mitt liv pga detta..
Anledningen till detta schema vi har nu blev att det är ju det bästa för små barn att ha täta kortare umgänge med pappan då de är små.. Men är det verkligen så bra om man ska tjafsa 6ggr i veckan i samband med hämtning/lämning..
Har iaf ansökt om retroaktivt underhåll nu från fk. Han tänker minsann inte köpa nåt åt dem. Men han hade iaf skaffat skor åt den ena, men de ska han tudligen bara ha där hos pappan för jag har då inte sett några..
Socialen tycker att jag ska bistå honom med mat kläder och blöjor till barnen under hans umgänge.. Detta drar han nytta av nu och liksom njuter av att ha användning utav. Han har ett övertag tycker han.
Jag har inte möjlighet att bistå med 3 uppsättningar kläder.. Jag får stå för ombyten på dagis, honom och mig! Och blöjor till dagis etc..
När blev han mitt ansvar? Jag anser att har han inte råd att stå för sina egna kostnader ska han inte ha umgänge.
Men för att minska på tjafs så ligger det på mig att bistå med detta.. enl soc..
Jag har det redan knapert som det är. Samt att han inte betalar underhåll eller ett jävla skit för barnen!
Han har även fått kläder till barnen som han specifikt ville ha men han upptäckte sedan att de var för små så då dög de inte..
Så på måndag förväntar han sig en fullpackad väska och jag har ingen möjlighet till detta... Bävar mig redan inför överlämningen..
Kläder tycker jag iofs du ska skicka med, det är väl klart att det inte ?duger? om du skickar med för små?
Däremot ska han ju betala underhåll och stå för barnens kostnader när han har dem.
Hur motiverar soc att du ska fixa mat och kläder åt honom när han inte betalar underhåll?
Kan de ge dig ekonomiskt bistånd för det?
Vad säger Familjerätten om att han inte betalar underhåll?
Självklart ska han ha egna uppsättningar med kläder hos sig samt ge de mat och betala för det när de är hos honom? Jag menar, det är väl hans barn med? Om han varit en barnvakt kan jag förstå att man skickar med kläder, mat, leksaker, blöjor etc. Men han är ju deras pappa!? Vart är hans ansvar egentligen?
Vad säger de om att han tränger sig på vid lämning och hämtning? Hans kontrollerande?
Allt känns så mjäkigt och tandlöst. Han får liksom härja fritt och man går på dig för du tar ansvar och orkar liksom inte gå på honom.