Måste han verkligen få veta?
Nej tyvärr! Varken kameror eller garage finns här. Så dåligt!
Nej tyvärr! Varken kameror eller garage finns här. Så dåligt!
Jag har inga större förhoppningar tyvärr.
Personalen är nog rädda att blanda sig i och det känns som om de drar sig undan..
Han har själv arb.tränat på fsk så han "borde" veta vad de ger för konsekvenser.
Kom att tänka på det här med bilen..
För ett par veckor sedan när jag skulle åka iväg så var bilen helt död.. Nu när jag fått hjälp att fixa igång den så försvinner skyltarna.
Kanske är jag nojig men man blir fundersam.
Här kommer en liten uppdatering
Eftersom han tar ledigt åt barnen fr fsk så kommer hans umgänge ligga på 2 dagar fast med utökad tid. Då kommer det märkas att han inte orkar med dem när han får ha dem någon timma längre. Först gick han ej med på detta men har gett sig nu efter någon månad.. Nu när han inte behöver ta ledigt åt dem över jullovet..
Han har iofs mkt hjälp av sina föräldrar under umgänget..
Det kommer beslutas i domstol
Vi har ännu inte haft förhandling då det blev uppskjutet pga sjukdom. Men jag har lagt in en yrkan på ensam vårdnad som han såklart motsätter, han tycker vi har så bra samarbete nu! Bättre än när vi bodde tillsammans. Jo visst så länge han får som HAN vill så går det bra...
Det kommer väckas åtal om misshandel och hemfridsbrott.
Dock läggs 2 anmälningar ner om misshandel då det gått "får lång tid" som det så fint heter... Dem skedde 2020.. Tycker det är märkligt..
Hans föräldrar har varit på förhör som vittnen och det var en ren komedi att läsa.. Enligt dem så hade jag visat upp dem märken på benen i somras bl.a.. Men jag har inte träffat dem sedan xet flyttade ut för snart 2 år sedan..
Jag var falsk och ljög och de tog upp hans faderskap och barnbidrag osv. De verkade inte ha en aning om vad de förhördes om!
Bara en enda röra..
Det som var bra var att de nämnde att vårdnadstvisten håller på att knäcka honom.. Visar ju bara att hans mående är åt skogen..
Så det går sakta framåt..
Ni får ha en underbar jul allihopa!
Skönt med en uppdatering Ts. Jag tänker ofta på din tråd och undrar hur det går.
Jag är lite förvånad ändå, att de pratat med hans föräldrar. När min man var i vårdnadstvist med sitt psykiskt sjuka ex, ville hon att hennes mamma skulle vara vittne, men rätten sade nej. De sa att så nära släkt är inget bra som vittnen, ofta jäviga. Jag fick inte heller delta på något sätt, trots att jag lever i samma bostad som pappan och barnen och träffade barnen mer än vad mamman gjorde. De tänkte väl samma sak där: att jag skulle vara jävig.
Dåligt då vi har gemensam vårdnad. Men jag gör lite blandat med schemat nu (för att inte ha samma rutin medvetet) och meddelar via sms istället. Personalen får ta det för vad det blir.
Hur gick det med förskolan och att han kan gå in och ändra?
Hoppas ni har haft en fridfull jul!
Jag vet inte hur det funkar med den nya ÖK. som min advokat mailade TR..
Jag gav ju som förslag endast 2 dagar med utökad tid då han tar ledigt åt de små fr förskolan och med start som idag.
Men han kom vanlig tid ändå och sa att han inte hade hört annat..
Jag har själv läst mailet som jag fått av min advokat som hon har skrivit och där stod även ÖK om julen med och den följde han (hans förslag)
Så har det alltid varit, hans förslag ska följas.. När jag var på begravning i somras så gick det INTE att rucka på tiden enligt honom..
Får man kanske en bekräftelse eller gäller detta mail?
Jag har självklart mailat min advokat men hon har julledigt och inte säkert att hon svarar.
Nu vet jag inte hur det blir den dagen som faller bort, om jag ska göra dem klara i vanlig tid eller helt enkelt skita i det...