Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Tänkte även på det här när barnen är sjuka. Det står ju också i ÖK från FR att det inte ska föras någon diskussion om detta, utan att han ska förlita sig på mitt omdöme om barnens förmåga... 
    Han bryter mot det också..

• Anonym (Hannah)

Ursäkta dålig uppdatering men de små har varit förkylda, väldigt långdraget & så har vi varit ute en del nu när solen kikat fram. 

Så jag har inte varit så aktiv på nätet över lag. 

Jag har ännu inte hört något från någon jurist från hans sida. Han kanske kom på att det kostar pengar? Eller så har de insett att han får det tufft att få sin vilja igenom?

Utredaren har jag inte heller hört något ifrån.

Jag ska ta tag i det så fort "jag kommit ikapp" efter alla vaken nätter med hosta osv. 
    Vet att det inte är någon ursäkt men jag känner mig helt mosig..

• Anonym (Hannah)

Igår kom brevet jag "väntat" på från hans jurist.

Nån som har erfarenhet av Familjens Jurister?

Varannan helg med övernattning 
    Samt utökad tid vardagarna han har

Sedan hade han angett fam.behandlaren som kunde intyga hans föräldraskap men jag vet inte om fam.behandlaren vet om det? I mina papper står det att pappan är osäker och lämnat tillbaka barnen tidigare osv.. 

Jag ska ha ett möte med min advokat under veckan för att få hjälp att svara på detta brev. 

Känner mig realtivt lugn ändå.. Om det blir aktuellt med Övernattning  framöver så får det vara under veckan med anslutning till dagis..

Vi har ju ändå sagt från början att detta schema vi har nu ska fungera prickfritt innan nån form av utökning.. 

Möjligtvis nån timma som vi tog upp förut under ett FR möte. 

• Anonym (Hannah)

Ja absolut. Jag är tveksam till att han har godkänt det skriftligt.

Jag har ingen erfarenhet alls av dem mer än i reklam på typ facebook. 
    Det är säkerligen hans föräldrar som står för kalaset skulle jag tro..

Ja det är ju det där med inge tjafs vid dörren osv som står skrivet.. 

Jag känner mig ganska lugn än så länge. 
    Klart att vi bägge kommer att bli synade och det är jag både förberedd och inställd på. 

Jag ska ta upp det på mötet om hur det går med polisen.

Skönt att något är på gång! Men ändå så vet man ju aldrig hur "domen" slutar.. 

Anonym (Camilla) skrev 2022-03-15 14:19:45 följande:

Ser man på. Det börjar hända grejer. Du kommer att gå råd av din jurist. Se bada till att syna den som intygat hans lämplighet. Det ska finnas skriftligt. 

Familjen jurist är en stor välrenommerad byrå. 

När du säger att tidigare schema ska funka prickfritt innan det kan utökas. Finns det klart och tydligt hur det ska fungera. Hur ni bedömer och vad som anses inte fungera. Det måste också vara klart hur man dokumenterar det och vad det får för konsekvenser. Det är ingenting man i efterhand kan bestämma. Klara tydliga regler. 

Det här är trots allt ett steg mot att ni ska få lugn och ro. En jäkla jobbigt process men det leder till något bra. Han blir synad i sömmarna och förhoppningsvis kommer hans tillkortakommanden upp i ljuset. Antingen att man får minska hans inblandning eller att han får stöd och hjälp i sin föräldraroll. Du blir ju också granskad men jag tänker att det kan få slut på alla hans fåniga anmälningar. Få käft på socdamerna. 

Se nu också till att polisen gör sitt jobb färdigt. Det måste också vara med i processen. 

• Anonym (Hannah)

Nu så är svaret på brevet på gång att skickas in under nästa vecka.

Det känns som om han inte har varit ärlig till sin jurist ang sin bakgrund.
    Och vad jag förstår så är det enbart jurist han har anlitat och ingen advokat. Jag visste inte att det var skillnad på den benämningen fören nu. Jag trodde det var samma sak. 

Men jag känner mig faktiskt ganska lugn ändå.
    Han får gå runt här och tro att han har ett övertag fram tills svaret kommer som en käftsmäll som min advokat så fint uttryckte det. Det finns så mkt i anteckningarna som talar emot hans lämplighet, även från fam.behandlaren som han hade uppgett. 

Man märker det vid överlämningarna att han tror att han har "vunnit" med sin skrämseltaktik. Men jag låter han tro det. Jag kör på i samma spår. 

Ang anmälningarna så ligger det hos åklagaren och det tyckte advokaten var bra. Att det ännu är under utredning iaf. Det är ju mycket att gå igenom. 

Och det är kanske inget man ska nämna heller i ev tvist om misshandel osv då det kan vändas mot en.  

Så det pyr i elden iaf!

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2022-03-17 19:35:38 följande:
    Ja, bäst att vara tyst istället för att argumentera, det vinner du mest på i slutändan.

Tack för att du uppdaterar tråden!
    Ja jag känner samma!

Tack för att ni orkar följa och ge så mycket fantastiska råd och tips efter vägen! Det ger energi 
  • Anonym (Hannah)

Ja. Så fort jag ser honom ute också så slår jag igång inspelning utifallatt..

Tyvärr så har jag ingen kamera. Annars var det ett jättebra tips!

Tack Fina, det värmer att läsa <3

Anonym (Maria) skrev 2022-03-17 20:17:45 följande:
    Fortsätter du spela in honom? Kanske kan du rigga kamera där i hallen också? Inte alls säkert att du behöver materialet, och inte avslöja att du har det, men kan vara bra att ha framöver.

Det är bra om du känner du kan hämta kraft från tråden! Men du verkar också fantastiskt stark i dig själv på egen hand!
  • Anonym (Hannah)

Igår var vi ute och lekte hemma. Sjukt störande att han måste komma fram och "gulla" med de små.
    Jag vill kunna vara ute ifred! Jag sa inget heller då jag inte vill starta någon diskussion. Jag tänker att vi får ta upp detta framöver med advokaten.
    Kanske han fattar när han får annan info fr polisen... hoppas jag..

Märks att han tror att han har "övertag" just nu med sitt brev från juristen så det är väl därför det blir extra gull.

Barnen brydde sig inte så mkt i honom iaf. 

Den äldsta blev ledsen sist vid överlämningen (han ville vara ute) och kom direkt fram till mig för tröst fast pappan sa "koooom hääääär"... 

• Anonym (Hannah)

Nu så är svaret skickat till hans jurist. Han kommer inte bli glad. Det står om våldet mot både mig och ssoc.damerna och att han blir aggressiv när han inte får som han vill. 

Han var irriterad vid överlämningen idag. Småbarnens syskon hade sett dem ute och ropat på dem. Det fick de tydligen inte göra för honom för det var HANS tid med sina barn så de skulle hålla sig undan. 
    Har han svårt att hålla fokus på sina egna små? 
    Han kan inte neka deras syskon att prata med dem..  

Han nämnde också att fredag var "sista dagen".. 

Men jag ignorerade honom totalt i både syskonanklagelsen och sista dagen.. 
    Alltså sista dagen på svar till jurist.

Men nu ska han få sitt håll käften svar..

• Anonym (Hannah)

Nej kanske inte. Men eftersom han lär bli missnöjd med svaret och han sagt att han kommer gå vidare med det så blir det ju så.. 
    Det är jag inställd på.

Anonym (Jur) skrev 2022-03-21 16:49:10 följande:

Ett brev till hans ombud lär inte förändra mycket. I alla fall inte till det bättre på kort sikt. 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?