Anonym (Camilla) skrev 2022-02-22 18:30:54 följande:
Kommer ni någonvart? Står ni bara och stångas? Att vänta på polisens utredning är ju segt. Men resten då? Var ligger egentligen bollen. FR verkar ni vara färdiga med. TR är antagligen nästa steg. Är det något på gång? Hur lång tid ska det behöva ta? Ni måste ju få lugn och ro. Hur har ungarna mått nu senaste veckan? Vad är planen för sportlovsveckan både för dig och pappan?
Inte nånstans.. Väntar på utredningen nu. Han kommer slå bakut när han blir varse det så ligger lågt tills dess.
Bollen ligger hos honom eftersom han vill ha utökad tid. Men han försöker manipulera mig just nu så jag ska fatta beslut och ge efter för hans övernattningar osv. "Du tänker inte på barnens bästa som inte låter dem träffa sin pappa och bygga band" ..
Om jag lägger in till TR om fastställt schema så kan de komma att döma till övernattningar och de vill jag verkligen inte. Hans psykiska hälsa klarar inte av det. Han misskötte ju tom sin medicin för bipoläritet osv.. Han klarar endast av dagtid och det är för barnens säkerhet som jag tänker på.
Just nu ligger vi lågt med lovet då de äldre barnet är sjukt och när man är några styckna så kommer det troligtvis gå runt.
Harvar på med samma schema 3ggr/v..
Han smsade om vagnen att om jag inte hämtar den innan i morgon kväll så slänger han den. Jag har inte svarat på detta.
Jag känner också att jag inte vill gå hem till honom och hämta någon vagn ensam.. sen så är banet hemma å är sjukt så vill inte lämna det ensamt heller.
Men det hsn säger, det är det som gäller!
Jag sa till honom förut att tillhörigheter tar vi genom fam.rätten och bestämmer när var hur de ska hämtas. Men nu har han snöat in på vagnen och då existerar inget annat.
Lugn och ro? Det kommer vi aldrig få från honom hur vi än gör. Vare sig vi går via TR eller inte. Han kommer fortsätta med sin manipulation..