Måste han verkligen få veta?
Ensam vårdnad är tufft att få igenom och skulle jag få det så måste ändå umgänge fungera OM det blir umgänge och då har jag ÄNNU mer ansvar i att rapportera över saker gällande de små än vad jag har idag...
Min man ha enskild vårdnad och hans ex tog upp detta i tingsrätten eftersom hon tyckte hon fick veta för lite men de var otroligt tydliga: Insyn i skola (och det kan man meddela skolan om att de tex gör två mailutskick, man kan läsa själv ta ansvar och läsa på skolans hemsida osv. Insyn i vård (det får du meddela om, tex barnen är sjuka men det gör du ju även idag) . Om det händer något speciellt som man behöver veta (tandläkare etc).
I övrigt var det mycket tydligt att den som har enskild vårdnad har stor makt att själv bestämma vad som är relevant att informera om. Min mans ex har tex inte inlogg till barnens 1177 (hon ville ha det men han sa nej), hon har däremot fått en fullmakt så att hon kan ta ut medicin på apoteket om något barn har recept.
Hon blir inte kallad till utvecklingssamtal för barnen utan det går via pappan. Så länge barnen har velat ha henne med har hon fått vara med på såna samtal. De äldre barnen vill inte det längre och då har hon inte fått.
Träningstider som barnen hade kunde hon enkelt ta reda på själv via föreningen - men hon ville helst att pappan skulle hålla på och maila henne om det, men det förklarade han att han inte behövde eftersom all info fanns online.
osv - så just den saken tycker jag inte du ska oroa dig för, om du skulle få enskild vårdnad.
Du får fortsätta jobba på. Orosanmäl om du ÄR oroad över hur barnen har det när de här hos honom. Du får väl ringa soc och förklara att det inte handlar om att "ge igen" eller svartmåla utan att du uppriktigt är orolig över allt som sker och att det verkar gå ut över barnen.
Tjata lite på din advokat så att ni kommer framåt. Sen, om du får enskild vårdnad till slut, så kan du lättare flytta efter det, om det skulle behövas. Jag tror att han kommer göra som min mans ex, straffa ut sig själv totalt genom allt som görs och sägs.