Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Pope Joan II skrev 2022-02-17 13:38:17 följande:

Vad hände med familjebehandlaren?

Han blev avskriven för det gav inte det resultatet soc förväntade. De såg ingen bättring. 
    Jag fattar ingenting.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-02-17 13:52:12 följande:

Du behöver skilja på vad du tycker om övernattning och den rena verkligheten kring det. Det är ok för barn under tre år att övernatta hos pappan. Vid en helt vanlig fungerande föräldraroll är det bra både för barnet och föräldern. 

Det du måste trycka på är hans sjukdomsbild. Han är inte kapabel, alltså har ingen sjukdomsinsikt l att det faktiskt inte funkar att ha barnen nattetid. Han bör heller inte ha barnen vid sina skov dagtid heller. Det är en rackarns avvägning det där. Därför är jag väldigt förvånad att övervakningen upphörde. Har det tillkommit symtom i sjukdomsbilden eller är det oklarheter kring hur han fungerar och inte. Även om man lider av psykisk ohälsa ska man beredas möjlighet, hjälp och stöd i sitt föräldraskap. 

Absolut! Hade han varit en "normalt stabil" fötälder hade jag inte iftågasatt det ens men nu är verkligheten annat så därför trycker jag på att vänta tills 3 år så får man se därefter.

Nej det ska han inte heller men nu är det svårt att bedöma hans skov dagtid eftersom han spelar teater och anser ha SIN rätt till umgänge. Sedan om han mår bra eller inte skiter han i. Allt för att få igenom sin makt och vilja gentemot mig. 

Klart att fam.behandlaren avskrevs då han spelade teater den stunden som han var med.. Men jag har pratat med denna nyligen så han vet att det är oförändrat/sämre läge... 

Men fam.rätten verkar inte se till hans sjukdomsbild utan ser till barnens umgän?e och börjar babbla om övernattningar och då nappar ha ju direkt såklart.
  • Anonym (Hannah)

Jadu.. jag får nog läsa papprena å så vad det står.. 

Antagligen att vi föll tillbaka på ruta 1 med vårt samarbete och kommunikation. Osäker faktiskt

Pope Joan II skrev 2022-02-17 16:21:40 följande:
    Ingen bättring på vad?
  • Anonym (Hannah)
    GGN skrev 2022-02-17 17:52:07 följande:
    Polisanmäldes han inte för det??
    Vet inte om hon anmälde honom.
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-02-17 16:21:40 följande:
    Ingen bättring på vad?
    Den avslutades eftersom de inte når fram till honom och att ingen mer insats fanns att tillgå. Utan här blir familjerätten nästa steg som i dagsläget också är låst.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-17 19:19:47 följande:
    Det hoppas jag att hon gjorde.
    Det där borde ju kunna räknas som våld mot tjänsteman.
    Har inte hört något om det iaf så tror inte det.
    Hon borde ha gjort det. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-17 19:26:19 följande:
    Det kanske de inte berättar utan bara gör det. Vet inte hur det funkar.
    Nej det får man nog inte reda på genom dem men om han blivit misstänkt för det eller nåt så borde man ha hört om det tycker man. Men har inte en aning.
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-02-17 19:38:02 följande:
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-17 18:16:48 följande:
    Den avslutades eftersom de inte når fram till honom och att ingen mer insats fanns att tillgå. Utan här blir familjerätten nästa steg som i dagsläget också är låst.
    Hur passar det ihop med det här?

"Det finns en familjebehandlare med under vissa stunder i umgänget. Denne anser att han inte brister i faderskapet.. Så där har jag ingen talan känns det som.."

Ja? Hur menar du?
  • Anonym (Hannah)

Ja i de banorna har jag också tänkt. 
    Just nu avvaktar jag nog tills anmälningarna hos polisen är "klara" och tar det där efter. 
    När han blir varse dem så BORDE en kontaktperson bli inkopplad. Om inte så kommer jag yrka på det. Annars kommer jag inte kunna lämna ifrån mig barnen.. 

Innerst inne så tror jag att han inser att han inte kommer att komma någonstans med en stämning. Han väntar på att jag ska ta det steget..

Hans beteende kommer inte förändras med ett fastställt schema från TR. Hur man än gör så är han den han är.. 

Nej FR vänder jag mig inte till alls så de är utelsutna. 
    Och jag vet att han inte kommer att förändras och när han väl gör det så har han en baktanke med det. 
    Han tror nog att vi kan bli en "familj" igen... Han förstår inte att jag är färdig med honom! Så den dagen han inser det KANSKE det blir lugnare.

Släpper jag en endaste millimeter på någonting så kommer ha ta den chansen och slingra sig tillbaka. Allt hänger på mig och att jag ska orka stå emot och lära mig hantera honom och hans beteende. Det som funkar från min sida är ignorans och INTE starta en diskussion eller liknande.. 

Anonym (Jur) skrev 2022-02-18 10:10:32 följande:
    Om du inte kommer gå med på övernattning hos FR har du i huvudsak tyvå alternativ.

1) Fortsätta som nu med allt det innebär. Eventuellt drar han det till TR och yrkar på övernattning. Då får du ta det därifrån
    2) Själv gå till TR för att få ett fastställt schema som du vill ha det. Risken är då att TR beslutar om något annat, t ex övernattning.

Det finns ingen snabbfix på nuvarande situation. Du måste lära dig hantera den. Ha inga stora förvänintingar att FR ska lösa dina problem eller han ska förändras.
  • Anonym (Hannah)

Idag under umgänget smsade han om barnet slutat med välling innan tuppluren. 

Jag ignorerade detta då jag känner att när han har umgänge så har han umgänge och jag tänker inte vara någon standby!

Sedan när han lämnde de så sa han "det var inte roligt att försöka få i honom välling innan läggdags".. Men vaddå? Är barnet inte hungrig så är barnet inte hungrigt? Har han tvingat i honom mat? 
    Och så har jag sagt för månader sedan att han inte äter välling mitt på dagen, han är liksom 2 och äter vanlig mat... 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?