Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Jaha..
    Haft möte med FR  kom inte fram till någonting alls. Inte ens ett nytt möte. 
    Han ville ha utökad tid och jag sa nej eftersom barnen inte mår bra som det är nu. 
    Bara en massa smutskastning fram och tillbaka.. 
    Han ville ha absolut ett sista möte till att komma fram till ett nytt schema. Jag sa att det var syftet med dagens möte och inte ens det har fungerat. 

Så vad händer nu? 
    Har vi ingen ÖK längre? 

Blev bara mer förvirrad.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-15 12:13:26 följande:
    Ni har aldrig haft ett fastställt umgängesschema så läget på det planet är oförändrat.

Dags att gå till tingsrätten, nu har du försökt via FR.
    Ja.. 

Man kan ju inte bara boka nya möten hela tiden som inte leder någon vart. Känns bara som att de är till för att nedvärdera en..

Så tog han upp det med vagnen så klart och FR tyckte väl den kunde åka emellan. Jag sa att jag köpt den för egna pengar och inte vill ha den förstörd av kattkiss! 

Vilket möte.. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-15 12:29:11 följande:
    Kontakta din advokat, säg att du vill ha en stämning kring umgängesschemat till tingsrätten inom två veckor. Var tydlig med att läget är låst hos FR,
    Ja jag ska kontakta henne. Tack!
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-02-15 16:19:20 följande:
    Va, tyckte FR att han skulle få nyttja en TREDJE vagn?? Den första har han väl i princip stulit av barnen, den andra har han förstört?!

Jag fattar inte hur FR tänker här!
    Ja att han har snott min vagn ser FR inte verkar det som.

Det verkar som att han kontaktar FR rätt ofta. 
    Han pratade om nå mail han skickat om nån skärmdump från lawline om att jag umgängessaboterar när barnen inte får övernatta m.m. 
    Jag brydde mig inte så mkt i det. Så långe jag följer schemat. 
    Det verkar som att FR tar hans parti.. 
    Han satt och pratade illa om mig flera gånger och hon vände det till NI hela tiden och då hade jag inte ens sagt något ellet endast försvarat mig.. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-15 16:35:36 följande:
    Men han har väl redan en vagn hemma? Varför tycker de att han ska ha din nya också?
    Det borde du också ha sagt.
    Jo jag sa att han redan hade 2 vagnar. Men han kunde ju inte köra bägge barnen i varsin singelvagn! 

Att jag stod helt utan räknas inte..

Men den jag köpt släpper jag Inte!

Sen gnällde han över att jag köpt ny soffa för det hade han sett på teamsmötena. Jag tänkte i mitt stilla sinne att  han fick tillbaka sina soffor men jag får inte tillbaka mina saker och något måste vi ju sitta i?  Och så gnällde han att 2 åringen spelar tv spel eftersom han ville ha hans tv-spelsdosa hela tiden hemma hos honom Jag sa att vad barnen gör här hemma hos mig har han inte med att göra. Och det hade han då visst med att göra ansåg han.. 
    Antagligen trodde barnet att det var en dosa till en radiostyrd bil som han brukar norpa av sin bror och köra med.. men det sa jag aldrig..
    Sen så har 2 åringen börjat med att lägga sig raklång på golvet och dunka bakhuvudet när han inte får som han vill och det var också mitt fel... Han förväntar sig att barnen tydligen ska vara felfria och vara som små ljus...
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-02-15 20:23:44 följande:
    Vad var problemet med att du hade ny soffa??

Jag minns inte vad det var för saker som är dina som han har, kan du inte anmäla för egenmäktigt förfarande?
    Avundsjuka? Vet inte..

Det är en bäddsoffa i tyg(antagligen förstörd efter katten), bord, skoskåp, barngrind, jackor, tv bänk m.m.. 
    Jag tror det heter så? Ska ta upp det med advokaten. Han har ju själv skrivit att jag inte får mina saker förens han får sina (läs barnens) saker.. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-15 20:53:53 följande:
    Klart du inte ska släppa din vagn. Den har ju du köpt för egna pengar.
    Han får väl använda den han har hemma.

Om du köper nya soffor har han inte heller med att göra.

Du borde ha sagt att barnet brukar köra med brorsans radiobil och säkert trodde att det var en sådan kontroll.
    Men det är bra att du sa att han inte har med att göra vad barnen gör hemma hos dig.

Har han aldrig hört talas om trots? Det där låter ju som ett trotsbeteende.

Jag hoppas du tar detta vidare till TR. Och prata med din advokat.
    Du verkar inte komma längre med FR.
    Nej han har inte ett skit med att göra vad jag gör och köper för mina pengar! Sen finns det massor av borskänkessidor man kan kolla på där folk skänker nästintill oanvända nya fina saker.

Ja den diskussionen har vi haft förut han o jag att han inte har med att göra vad vi gör.. 
    Han vägrade också kontaktperson vid överlämningarna.. allt för att ha kontroll och komma å snoka känner jag..

Klart det är trots

Jag har mailat advokaten.
  • Anonym (Hannah)

Igår när jag hämtade barnet från dagis sa pedagogen att det fanns 3 blöjor kvar så det behövdes påfyllning. 

Jag ordnade med blöjor för att tas med till idag, men dessa vägrade pappan att ta med till dagis när han hämtade dem.. Han höll bara på att snäsa om mitt beteende osv osv. så blöjor skulle han minsann inte ta med!

• Anonym (Hannah)

Jag tänkte att slippa smsa honom om blöjorna å skapa en diskussion så gör jag bara iordning dem att ta med till fsk, då har jag gjort "mitt" men det passade sig ändå inte.  

Absolut, det är hans problem. Han kan ju inte komma å säga att jag inte sa något om han gnäller över det vid överlämningen senare.

Anonym (Jur) skrev 2022-02-16 12:21:49 följande:
    Ignorera, hans problem i första hand.
  • Anonym (Hannah)

Ikväll har han skickat säkert 3-4 mail om att jag saboterar hans umgänge då jag nekar övernattning och bifogat ett lååångt svar från fam.rättssekreteraren om umgänge, boendeföräldrar tingsrätt osv. där hon beskriver rent allmänt.
    Jag undrar iaf hur mycket glädje en 2åring har med övernattning? Bara sådär? Det ska ju liksom fasas in långsamt NÄR det blir aktuellt.. Han skulle ha det redan fr.o.m lördag!

Sen har han kontaktat nån familjerådgivning i grannkommunen som han tycker att jag ska kontakta för de tyckte att det var så konstigt att han inte får övernattning... Familjerådgivningen tyckte att jag beteer mig märkligt och funderar över mitt bestämmande gällande umgänget. Jag har aldrig ens pratat med dem...

Sen så hade han kontaktat soc för hans rätt till ökat umgänge(? vad nu soc har med det å göra undrar jag) så de vet om mitt hemska beteende och bemötande.

Han är desperat!

Jag har ignorerat dessa och vidarebefordrat dem till advokaten...

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?