Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Jag fick sms om att det blev nå strul då han skulle ändra tiden för bvc för barnet den 27e.. 

Jag funderade i mitt stilla sinne varför han ska behöva ändra tiden för bvc  när det infaller på MIN dag? Jag har inga förhinder den dagen.. 

Sen är den 27e en söndag.. 

Allt för att få kontakt! Ska han uppmana dem till en ny orosanmälan?

Jag svarade inte.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Ordspråkaren Jenny) skrev 2022-02-11 13:19:52 följande:

Finns ett ordspråk "som man bäddar får man ligga"

Har du valt att skaffa två barn med denna minst sagt konstiga människa får du liksom rida ut ditt val. "Har du fått fan i båten, så får du ro fan i land" är ett annat ordspråk.

Ta ansvar för ditt liv och dina barn. Du kommer dras med exet ditt tills barnen är vuxna innan det blir mer sporadisk kontakt. 

Vad är det med alla kvinnor som skaffar barn med karlar utan 0 i framtidsutsikter. Skrämmande utveckling. 

Otroligt tänkvärda ordspråk, har du fler?
  • Anonym (Hannah)

Tog en liten "paus" från nätlivet, messenger m.m
    Kände att det var behövligt! 
    Har hållt på och inreda lite hemma och njutit av vädret

Vi traskar på i samma mak. 
    Har varit på förhör och de ska lyssna av bevis som jag lämnat och sedan kommer dagen då han kommer att bli underrättad. När vet jag inte och OM jag får reda på det finns inga garantier.. Så lever i rysk roulette..

Han för sina diskussioner vid dörren, jag säger hej då och stänger..

Han smsar om att jag ska börja klä dem för han är på g osv. Inget jag svarar på. 

Han har börjat dykt upp tidigare men då får han vänta tills jag gjort dem klara. 

Så ingen större förändring utan jag försöker leva mitt liv så gott jag kan.

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-02-11 18:10:20 följande:

Skönt att höra från dig. Det gör du helt rätt i. Du behöver paus. Ha nu en skön helg! 

Tack för omtanken Fina

Tack detsamma till Dej.
  • Anonym (Hannah)

Idag fick han syn på min nya vagn jag införskaffat.. Han frågade direkt om jag skulle ha den själv. Jag svarade inte utan sa bara hej dåoch stängde dörren 

Sedan kom sms om att jag skulle ställa ut den nedkissade vagnen så han får rengöra den  
    Jag svarade inte på detta

Spelar ingen roll om den rengörs så kommer kattkisset alltid finnas där och gå över på barnens kläder.. Och i värmen sedan.. Så den kommer jag nog antagligen få kassera.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-14 15:09:24 följande:

Bra att du ignorerar 

Finns inga andra alternativ! Tack
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-14 14:32:55 följande:

Idag fick han syn på min nya vagn jag införskaffat.. Han frågade direkt om jag skulle ha den själv. Jag svarade inte utan sa bara hej dåoch stängde dörren 

Sedan kom sms om att jag skulle ställa ut den nedkissade vagnen så han får rengöra den  
    Jag svarade inte på detta

Spelar ingen roll om den rengörs så kommer kattkisset alltid finnas där och gå över på barnens kläder.. Och i värmen sedan.. Så den kommer jag nog antagligen få kassera.. 

Hahah ja kanske det
  • Anonym (Hannah)

Å nu fick jag sms från hans föräldrar om "skulden". 

Jag svarar inte. 

De ville ju inte ha tillbaka pengarna ändå så.

Vilket liv den där familjen har! 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-02-14 18:09:33 följande:
    Påminn mig, vad var det om?
    De erbjöd sig att hjälpa till å betala en reparation på en bil jag hade. Jag hade inte möjlighet att lägga ut hela summan själv eftersom vi levde enbart på min sjukersättning
    Och de pengarna ville de absolut inte ha tillbaka sedan. 

Men nu har de kommit på att de vill ha tillbaka pengarna. 

Men jag har inte svarat dem varken nu eller då..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-02-14 19:00:12 följande:

Blocka hans föräldrar. Dem behöver du inte ha kontakt med. På FR mötet så berättar du att det inte finns någon skuld utan det var en gåva. Att exet kan hälsa sina föräldrar det. 

Men vänta här? Skulle inte han tvätta de svarta dynorna i klorin? Har du alltså fått tillbaka den pinkstinkande vagnen? Å han noterade att det finns en ny vagn. Vill säkert ha den istället. Oavsett s får han rengöra. Han har ju ytterligare en vagn. Din den också. 

Hur går det med anmälningarna åt alla håll. Händer det nått med polisen? Socialtjänsten m fl. 

Jag nämner det till polisen, att de fortsätter med sina trakasserier. 

Han fick aldrig tillbaka vagnen. Jag gav honom aldrig den. Den står kvar här ogjord. Han ska då inte få lägga beslag på varenda vagn så ska han ha en syskonvagn får han fixa en annan.

Självklart vill han lägga vantarna på den nya också men det kan han glömma. 
    Precis, han har ju en som är min som han ställer en bit bort och bär barnen den sista biten vid överlämningen så jag inte ska se att han använder den...

Jag pratade med polisen i förra veckan och de ska gå igenom bevisen jag lämnade över och sedan ska han väl bli delgiven misstanken...

Soc eller så har jag inte pratat med på länge. 
    Och FR möte ska vi ha nu i dagarna och då ska vi se om vi kan komma överens om nytt schema. Han vill ha övernattning för att gå med på det och det säger jag nej till. Från början har vi sagt att det kan bli tal om när detta schema vi har funkar samt att de är över 3 år.. helst..

Och som läget är nu så kommer han inte orka MER tid. Sjukt om han ska börja spela spelet på barnens bekostnad för att SJÄLV bli nöjd...
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?