Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (...) skrev 2022-02-02 15:06:45 följande:
    Bra idé. Säg att du fick kasta den för den var förstörd. Sen får han fixa en egen..

Ungarna ska inte behöva åka till honom i en pissig vagn och få pisslukt på kläderna.
    Ja det ska jag göra. 

Är för sent.. ena ungens overall stinker kattkiss redan.. måste ha kissat på sitsen.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-02 15:11:12 följande:
    Om han nu har din andra vagn hemma så behöver han ju inte den gamla.
    Så ge honom inte vagnen.
    Ja han har 2. En som är min och den andra som skulle varit på dagis. 

Jag har ingen däremot.. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-02 15:16:16 följande:
    Återigen fixar och löser du problem som han skapat. Han har säker skitkul just nu.

Skickar tillbaka din vagn smutsig som du får städa eller köpa nu, jätteroligt. Du skickar en ren vagn nästa gång. Låt katten kisssa i den igen, jätteroligt. Du börjar gnälla om vagen, perfekt läge att inleda bråk, superskoj. Du ger honom ingen vagn nästa gång, massa bråk vid dörren, perfekt!

Låt honom drabbas av de problem han skapar! Vänd inte in och ut på dig för att undvika bråk och lösa de problem han ordnat.

Nej jag ska inte fixa den! Har lämnat den ute som den är. 

Och köper jag en ny så stannar den här! 

Anonym (Jur) skrev 2022-02-02 14:49:36 följande:
    ge honom inte den gamla vagnen. Låt honom lösa sitt vagnbehov.
    Han har ju 2 vagnar redan så det är ju löst..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-02 15:16:57 följande:
    Varför har du då fortsatt skicka med din vagn till honom?
    Det är en syskonvagn som vi fick av en bekant till barnen så den har automatiskt åkt emellan hela tiden. Den har inte jag köpt.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-02 15:19:28 följande:
    Då behöver du ju inte skicka med någon vagn till honom överhuvudtaget.
    Det här är ju bara ett sätt att ha kontroll över dig.
    Låt honom inte få det.
    Nej jag ska inte skicka med någon alls. 

Jag lämnar den som den är ute nu.

Köper jag en ny så stannar den här! 
  • Anonym (Hannah)

Som sagt jag ska INTE gnälla över vagnen eller nåmna något öht. 

Jag smsar att ingen vagn blir med framöver

Köper jag en ny STANNAR den HÄR. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-02-02 19:15:47 följande:

Du ramlade i fällan igen. Du ser inte när du vurpar. Ta tillbaka din vagn. Skicka med den nedpinkade. Du skulle behöva ha skribenten Jur med dig som sufflerar dig. Jag tycker att hen har helt rätt. Ser förbi alla känsloargument. Är krasst rak och riktig. 

Vilken jäkla fars - just nu ligger fokus på en skitig vagn. Med flit eller inte men den är förorenad. 

Hur mår barnen i det här? Var finns barnperspektivet?? Finns det fungerande morföräldrar i närheten? Jan du få stöd och avlastning av dem? 

På vilket vis faller jag i fällan igen? Jag har inte ens kontaktat honom ang vagnen eller nånting.
    Tänker inte skicka med någon vagn alls nästa gång. 

Jag FÅR inte tillbaka vagnen fast jag har sagt till om den. Han behåller den ändå. Å jag orkar inte tjafsa om materiella ting så jag la ner tjafset om den. Kan ju inte heller bara gå in och hämta den. 
    Och antagligen är väl den förstörd också..
    Detta har jag överlämnat till polisen, att han håller kvar mina saker. 

Nej tyvärr så kan de inte ställa upp eftersom hon blev svårt sjuk i corona och hamnade i respirator en lång tid. 

Min avlastning idag är fsk och umgängestimmarna som det ser ut nu.

Det är som sagt svåra tider över lag med en pandemi.

Men enl bvc så är jag en lugn, erfaren och trygg mor och barnen växer som de ska. 
    Soc uttrycker också att de tycker att jag är lugn och stabil och inga konstigheter alls. 
  • Anonym (Hannah)

Skickade sms om att han fick ta med egen vagn 

Han erkände att det var hans katt då han fått skrubba hela hallen.

Jag svarade inte utan lämnade det så bara 

• Anonym (Hannah)

Idag när han hämtade barnen så sa han att han skulle lägga den nedkissade vagnen i klorin.. Jag höjde bara på ögonbrynen utan att säga nåt eftersom vagnen är svart.. sen var diskussionen från hans sida igång..

Han skulle kunna tänka sig schemaändring om det inkluderade övernattning. Jag sa blankt nej. Varför blanda in övernattningar när det nuvarande schema inte fungerar och barnen inte mår bra? Fick inge svar på det. Så det ska funderas på till nästa gång. Jag sa blir det ingen bättring måste det till ett fastställande. 
    Han lägger över bollen på mig och mitt bemötande mot honom. Jag påminde om att jag vill inte ha något med honom att göra utöver barn och umgänge. Det är det enda jag kommer se till att få fungera. 
    Så han kommer bättra sig om jag stryker honom medhårs vilket han kan glömma! 

Så sa jag att endast sms kontakt gällande BARNEN och UMGÄNGET inget annat utöver det. Han ville ha en fast tid under veckan där vi skulle ringa varandra. Jag sa blankt nej. Endast sms accepteras och då endast relevant för umgänget. Och jag svarar när JAG kan. 
    FR påpekade att vi måste vara tydliga i våra sms.

Fam.rätt påpekade flera gånger till honom när han tog upp mitt bemötande vid dörren är ju att vi inte ska ha någon konversation enl ÖK men att han ändå tar upp något och då får han ju ta det att jag smäller igen dörren i ansiktet på honom. 

Han krävde svar på fler frågor men jag nekade. Ingen ska tvinga fram ett svar från min sida. Som att jag hade råkat komma åt knappen på messenger i bilden av en gris och då hade han tolkat det som att han var ett svin och skickat detta till FR. Hans tolkning av det hela. Jag kunde ju inte säga att jag tog skärmdumpar till bevis..

Vad jag förstod så hade FR ringt upp honom efter förra mötet när han flippade ur.. 

Så åter igen nytt möte om någon vecka.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-04 13:16:33 följande:
    Hänvisa alla diskussioner om umgängesavtal till FR. Det positiva nu är att han i alla fall diskutterar ett schema.
    Ge dig inte in i ngågra diskussioner vid dörren, stäng den istället.
    Vissa frågor bör du nog svara på men ta det hos fr
    Slut råka skicka sms och annat till honom.

Angåemde schema, det är inte helt orimligt med att han skulle få övernatting om tingsrätten får besluta.

Ta ett snack med din advokat om att du vill att han/hon ska förbereda en stämning till tr om ni inte har gått i mål innan 15 mars i fr.
    Jo det var det som blev sagt på dagens fr möte. Jag var otydlig i texten. 

Ja jag kom åt den där "gilla" knappen på messenger när jag tog skärmdumpar eftersom min hemknapp är kass. 

Jag tycker ändå att de är för små för övernattning och det säger även bvc också när vi tagit upp det där.

Helst vill jag ha en ändring innan sportlov men det verkar omöjligt, eftersom man blir "låst" med de övriga barnen om de vill göra aktiviteter.

Sedan så verkar FR tro att det är JAG som skriker vid dörren!?..  Endast 1 gång har jag höjt min röst eftersom han håller fast dörren.. 

Jag ska träffa advokaten i nästa vecka för att fortsätta förhöret. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?