Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Jur) skrev 2022-01-24 08:47:18 följande:
    Du har fått svar, han vill ha den friskaste. 

Nu har du två val, överlämna en eller ingen. 

Återigen ramlar du i hans fälla och han får dig precis dit han vill. Du vill ha förtydliganden, du vill förklara mm. Han vill bara bråka med dig och få dig att bli arg, upprörd, ledsen, osäker.

Ja det är det här som jag tycker är så svårt! 
    Han svarade sedan att han skulle komma till utsatt tid och att jag skulle packa mat och blöjor OM det blir så. 

Vaddå OM det blir vad liksom.. 

Jag skrev att han inte behövde göra sig besvär i att komma hit om han inte tänkte ha umgänge med DEM.

Då fick jag tillbaka att jag skulle ge mig och att det var självklart att han skulle ha umgänge..

Ja jag blir väl snarare irriterad och förbannad mer än ledsen & upprörd. Osäker på om det blir umgänge eller inte mest för att man vill veta om man ska göra dem klar..

Packade ingen mat å inga blöjor. Skjutsade ut vagnen och sa hej då. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-24 09:16:18 följande:
    Sluta bry dig så mycket vad han skriver. Slutresultat är givet ändå, han tar ett barn och inga saker. Han sa tydligt i sitt först svar att umgänget skulle vara med den friskaste. Genom att du sen svarar ramlar du dit igen.

Du får nog vänja dig vid osäkerheten om det blir umgänge eller inte. Även om du har en tingsrättsdom så kan det bli att han inte dyker upp. Långsiktig staffar man ut sig om man inte utnyttjar sin umgängestid.

Hur går det med domstolsprocessen? 

Anonym (Jur) skrev 2022-01-24 09:16:18 följande:
    Sluta bry dig så mycket vad han skriver. Slutresultat är givet ändå, han tar ett barn och inga saker. Han sa tydligt i sitt först svar att umgänget skulle vara med den friskaste. Genom att du sen svarar ramlar du dit igen.

Du får nog vänja dig vid osäkerheten om det blir umgänge eller inte. Även om du har en tingsrättsdom så kan det bli att han inte dyker upp. Långsiktig staffar man ut sig om man inte utnyttjar sin umgängestid.

Hur går det med domstolsprocessen? 
    Jag var ju tvungen att svara för han i sitt senare sms skrev om det skulle bli nåt. 
    Jag vill ju inte göra klar barnen om det inte blir något umgänge.

Det är liksom så det funkar, han vet nog inte själv vad han svarar så vänder han på det som om det är jag som inte fattar och är osamarbetsvillig.

Jag ska in på förhör i veckan och får ta den därifrån m domstolen. 
    Vi har ju varit sjuka hela bunten i förra veckan så då blev inget gjort.
  • Anonym (Hannah)
    ventilera mera skrev 2022-01-24 10:13:14 följande:
    Håller med här. Det är inte kritik mot dig TS, men jag ser lite samma mönster här som med min partner. Han har ett ex som lever och frodas på att ha konflikter med människor. Utan konflikter skulle hon förmodligen förtvina fullständigt så varje gång det varit lugnt ett tag så letar hon rätt på något att flippa över, han känner att han är tvungen att bemöta och förklara sig och så är cirkusen igång igen.

Senaste exemplet är att hon vill att han ska göra en sak med det äldsta barnet som han helt enkelt inte har möjlighet till. Han är inte barnets biologiska far, vilket i sin tur innebär att han inte är vårdnadshavare. Hon vill att han ska boka in en läkartid och gå med barnet till läkaren på sin vecka, men vägrar samtidigt att skriva på en fullmakt för att han ska kunna vara ombud för barnet i vårdärenden. Låst läge alltså. Men hon hävdar att han inte behöver utan gör det för att jävlas. Han har kollat upp alla möjligheter, men det är som vi säger, det GÅR inte. Vården säger nej. Enklast då vore ju om hon bara gör det, men nej. Istället är det en källa till konflikt och sjuttioelva sms på en dag där hon vräker ur sig hur värdelös han är och att han inte bryr sig lika mycket om det barnet som det andra barnet och att hon minsann ska se till att barnet vet det. 
    Han trillar dit och försöker förklara reglerna, försäkrar att barnet betyder lika mycket osv... men det är ju det hon vill. Hon VILL ha den här evighetslånga dialogen för det är det hon lever för. 
    Jag säger "Förklara en gång för alla, sen säger du att det räcker nu och att när just det här ämnet dyker upp i sms blir de obesvarade tills hon fixat fullmakten och kan ha en vettig diskussion om det."

Har en miljon exempel till. Hon vill ha underhåll för barnen. De har 50/50 och liknande inkomst. Blir såklart inget underhåll. Hon vill dessutom ha för barnet hon redan får underhåll för från den biologiska pappan. Min partner tar inget från henne för att han har även det äldsta barnet utan att ens få en del av barnbidraget. Det borde vara rätt uppenbart att det inte ens ska diskuteras om underhåll. Likt förbannat ska det ältas in i kaklet varje gång det råkar vara lite lugnt. För då måste det letas rätt på nåt att smsa om, och just det ämnet släpper man INTE, oavsett hur icke-relevant det är. 

Vad jag försöker säga är att man måste avskärma sig. Det är så jävla svårt, jag har själv haft samma problem när jag skilde mig, men jag körde samma taktik med mitt ex och det funkade till slut. Man måste liksom igenom elden för att komma ut på andra sidan. Jag säger inte att det alltid funkar, för det är dessutom ännu svårare när en sån person har stöd av lika puckade människor runt omkring som bekräftar galenskaperna. Som farföräldrarna eller familjerätten i ditt fall. 

Kort sagt, TS, (efter en halv novell) han har uppenbarligen ett behov av att bita sig fast i dig och vara viktig. Låt honom inte vara det. Du är inne på helt rätt spår, jag hoppas verkligen du orkar ta dig hela vägen.
    Ja det är det som gär det så svårt! Sedan vänder han som sagt det hela som om det är  jag som krånglar.

Jag blir bara irriterad att jag inte vet om jag ska göra klar barnen eller inte..

Jag försöker att bara svara på det som gäller umgänget.
    Jag måste ju liksom lära om mitt liv och mina beslut då förhållandet mest har kretsat runt honom och hans beslut då det varit lugnast för husfriden. Han har liksom varit som en tickande bomb som man har fått tassat runt vissa dagar. 

Jag kommer att orka men det kommer att gå i dalar och det kommer inte vara lätt. 

Tack för att du delade ditt långa inlägg.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-24 15:11:02 följande:
    Du försöker desperat hitta något som gör honomn nöjd men det finns inget. Kör ditt race,skit i honom.
    Oj! Det är då verkligen inget som jag gör medvetet eller märker själv att jag gör. Det är jag absolut inte ute efter att göra. 
    Hur menar du då? 

Tar inte illa upp men blev nyfiken på vilket sätt du tycker det? 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-24 15:43:29 följande:
    Du vill ha honom att säga något i stil med:
    "Oj, är barnen magsjuka. Då ställer jag in nästa umgänge och sen som vanligt när de varit friska i två dagar!"

Du kommer aldrig få ett bra svar av honom då hela hans idé är att störa och iritera dig. 
    Hm.. Inte riktigt vad jag har tänkt på.

Nej det vet jag att jag aldrig kommer att få.
  • Anonym (Hannah)
    ventilera mera skrev 2022-01-24 20:07:58 följande:
    Jag förstår hur (JUR) menar. Men det är inget som du gör medvetet, skulle jag tro. Jag ser ju samma sak här hos min partner gentemot hans ex och hade, när jag tittar i backspegeln, samma beteende mot mitt ex i början. 

Jag tror egentligen inte det är en vilja att göra någon nöjd, utan att man vill bara att den andra personen ska bli såpass nöjd att hen lämnar en ifred, för sin egen skull. För man är så trött på det. Man är så in i märgen trött och vill bara att det ska ta slut.

Jag räddade mig själv genom att skaffa en ny telefon, med nytt nummer. Den gamla fick ha kvar mitt gamla nummer och den stängde jag av under min vecka med barnen. När barnen var hos honom fick den vara på men låg ljudlös och så kollade jag den emellanåt. Jag sa också åt honom att om det var nåt superakut, typ att nåt av barnen skadat sig så fick han ringa på min jobbtelefon också då inte min hördes så bra men att den inte gick att smsa till då alla sms loggades på jobbet så andra kunde se dem. En fet lögn såklart, men han gick på den. Och jag fick lite frid.

Har f.ö nya festligheter att dela med mig av, om det är så att det tröstar att veta att inte du hittat den enda galningen... haha. Bonusarnas mamma ska flytta snart. Och efter att ha tillbringar de senaste åren med att vräka skit över honom så har hon nu meddelat att han ska hjälpa henne flytta. För alla andra som kunde hjälpa till har hon gjort sig ovän med. Och jag, som är djävulens avkomma i hennes värld, jag ska nog också få hjälpa till. För han har ju barnen, och nån måste ju ta hand om dem också. Vad vi sa? Nej tack. Ha!
    Nej det är inget som jag reflekterat över alls att jag skulle göra. Sedan vill man också att det ska låta "bra" vid kommande tvist i meddelanden osv. Men samtidigt undvika att ha en onödig diskussion. 

Jag har funderat på det där med umgängestelefon och bara säga att jag ha ett annat nummer till honom.
    Det hade varit lättare om man bara kunde stänga av den varannan vecka men nu är det umgänge varannan dag.

Men va!? Skönt att höra att man inte är ensam! Alltså vad tror folk? Haha.. "Skönt" att höra!

Det var som i förra veckan(?) när han skrev att han saknade barnen sååå mycket och såg fram emot att träffa dem och undrade om umgänget skulle bli av.
    Det var liksom början på ett sms där han försökte konversera "som vanligt" och trodde nog att jag skulle "nappa" och skriva nåt i stil med "ja de är ju såå pappiga så de saknar dig så mycket och blah blah blah"...

Han går liksom via dem för att få svar eftersom vi tydligen kommit överrens om att ge svar inom ett dygn så då skriver han in barnen i sina sms. 

Jag svarade bara att så länge inget annat framkommer så förutsätter jag att umgänget blir av enl schema. 

Egentligen skulle jag väl inte svarat alls men då hade han bara fortsatt med att mata på om umgänget osv. Och så blir jag osäker på hur de ser på saken genom en tvist som sagt.. Det är väl mest därför som jag känner att jag "måste"svara.
  • Anonym (Hannah)

Ingen info alls om bvc besöket.

Det enda han tjafsade om var att han höll på att missa bvc kortet som jag hade lagt i hans postlåda enl tidigare överrenskommelse... 

Och förhöret blev vi inte färdiga med så jag kommer få en ny tid för att fortsätta.

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-26 16:39:08 följande:
    Vadå "höll på att missa"? Antingen missade han eller så missade han inte. (jag menar alltså frågan som till honom, inte dig) 
    Ja han hade tittat i lådan i sista stund i ren tur bara efter vanliga posten.

Kortet hade han ju glömt av helt och hållet..
  • Anonym (Hannah)

Jag var in och läste barnets anteckningar på 1177
    Pappan var missnöjd över vårt schema, han ville ha övernattningar och hade ingen insikt i hur sömnen är då vi inte kommunicerade i detta.. 

Vad jag förstår så har bvc gjort en orosanmälan så nu är det bara att invänta att soc ska ringa eller dyka upp.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 08:35:10 följande:
    Tycke verkligen ni ska ta umgänget till FR/TR för att få ett fastställt umgängesschema.
    Ja vi ska ha möte med FR i morgon. 

Drar mig för att ringa henne i "onödan". 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?