• Anonym (...)

Måste han verkligen få veta?

Pope Joan II skrev 2022-01-07 17:34:05 följande:
    De är hans nu förstod jag det som, och det är - oavsett hur mycket du och andra av välvilja vill invända mot den saken - inte tillåtet att fara fram som man vill med andras egendom. Känner exet inte till den saken och ingen heller berättar det för honom så är det väl troligt att ts agerande går under radarn men det kan lika gärna bli så att det skapar problem för henne, och problem verkar hon ha nog av. Eller?
    Fast det var ju inte hans egendom när hon ställde ut dem. Hon ville bara bli av med dem för att bli av med honom. Ts har därmed inte gjort något olagligt.
  • Anonym (...)
    Pope Joan II skrev 2022-01-08 11:14:56 följande:
    Jo, det har hon. Men du behöver förstås inte tro mig på mitt ord, du kan istället läsa lagen. Det är noga reglerat hur man får göra med andra egendom och det fungerar inte så att man kan göra som man vill med någons saker, kläder, möbler osv. även om det rör sig om ett ex och en infekterad situation. 
    Jag har läst lagen och det är inte olagligt att ställa ut sina egna saker. Nedskräpning möjligtvis om de skulle stå kvar.
  • Anonym (...)

Vem är det som bestämmer vilka frågor man får ställa?

• Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 07:42:47 följande:
    Är ju inte klokt! Han har ju umgänge 3 dagar i veckan och ska ha svar inom ett dygn!? 
    Fattar inte handläggaren när jag säger att han vill ha kontroll!?? 
    Idioti! 
    Jag blir rent utav förbannad! Har mailat henne i efterhand men får bara till svar "ta det på nästa möte" Men han skjuter ju bara fram dem!! 
    Ignorera honom bara. Gå inte in i en dialog öht. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 15:47:55 följande:
    Ja hon hänvisar väl till nästa möte ändå. Tror hon inte kan hantera konflikter så bra.. 
    Nej men då är han ju verkligen inte samarbetsvillig. Jag ska träffa advokaten i nästa vecka då jag ska på förhöret så förhoppningsvis kommer bollen rejält i rullning då.

Frågan om kontaktperson vid överlämningar blev ju inte ens på tal! Förstår inte hur de kan tycka att barnen ska vara med om bråk.
    Idag blev det ju fel IGEN då jag inte hade packat med något.. Hela bunten har liksom legat i magsjuka så det har varit begränsat med handling från affären.
    Du ska inte behöva handla och skicka med ett skit och vill han ha magsjuka barn så är det ju bara rätt åt honom. Tycker han det är kul att torka spyor eller vad! Bara skönt för dig om han gör det istället.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 12:19:36 följande:

Han har kontaktat bvc och uppmanat dem till att glra en ny soc anmälan.
    Hon sa att de kan ju inte bara göra anmälningar hit o dit.

Jag berättade för henne om förra fam.rätt möte där han hade sagt att jag orsakat hans pappas stroke osv.. 

Han tycker att vi inte kan samarbeta eller kommunicera..

Bvc föreslog samtal hos ett fam.team. vi har gått där förut och det var bortkastat.. o det tyckte teamet med. Man når inte fram till honom.

Bvc skulle kontakta fam.rätt.

Exakt vad handlar den orosanmälan om enligt honom?

Du kanske borde göra en orosanmälan istället då barnen är utsvultna och rödgråtna när de kommer hem.

Kan han jävlas så mycket med dig så undrar man vad han kan utsätta barnen för. Du kanske borde spela in dem ensamma med honom oxå.
  • Anonym (...)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-02 14:49:36 följande:
    ge honom inte den gamla vagnen. Låt honom lösa sitt vagnbehov.
    Bra idé. Säg att du fick kasta den för den var förstörd. Sen får han fixa en egen..

Ungarna ska inte behöva åka till honom i en pissig vagn och få pisslukt på kläderna.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-06 11:15:35 följande:

Jag fick sms om att det blev nå strul då han skulle ändra tiden för bvc för barnet den 27e.. 

Jag funderade i mitt stilla sinne varför han ska behöva ändra tiden för bvc  när det infaller på MIN dag? Jag har inga förhinder den dagen.. 

Sen är den 27e en söndag.. 

Allt för att få kontakt! Ska han uppmana dem till en ny orosanmälan?

Jag svarade inte.. 

Skaffa en ny mobil till dig och låt honom bomba den gamla. Kolla den bara när det är dags för överlämning.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 14:41:54 följande:
    Anonym (123) skrev 2022-02-21 14:22:25 följande:
    Du får bara strunta i såna materiella saker, ärligt talat. Det här visar bara hur omdömeslös han är som inte tar in vagnen när de varnat för oväder. 

Du kommer inte få en ny vagn eller ersättning för den. Fokusera nu på de stora viktiga sakerna i stället. 

Det gjorde bara så himla "ont" i mig att han ens kunde göra så.. Den är ju från ett av mina äldre barn.. Liksom ett minne.. Därför blev jag bara ledsen inombords..
    Men inget jag visade utåt mer än att jag sa att han skulle få ersätta den om den var förstörd.. 

Jag har lagt den åt sidan. De har en ny fin "RollsRoys" att åka i. 

Har skruvat ikeamöbler som terapi..
    Förstår inte varför du lät honom ha den om den betydde något för dig. Svara inte på dessa sms i fortsättningen. Han fortsätter att manipulera dig.
  • Anonym (...)

Varför vill han plötsligt inte ha din vagn? Är det för att ha en ursäkt att kräva din nya vid överlämning?

• Anonym (...)

Kan du inte skaffa en biffig sambo eller en killkompis som kan spela din sambo? Då skulle han nog inte vara lika kaxig vid överlämningar osv.

• Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-02-26 15:04:21 följande:
    Tack för ditt svar. 

Ja men TÄNK om hon har fel.. 

Tänk om detta blir till hans fördel..
    Hur funkar det med lämningar/hämtningar osv efter du flyttat? Måste du ordna transporten eller får han åka?
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-01 17:11:59 följande:

Får inte heller någon hjälp av soc, varken till flytt eller dubbel hyra.

Samtidigt ska jag skydda mina barn? Annars blir de placerade av soc som de själva säger i en utredning jag läste.. 

Ärligt så har jag svårt att känna någon glädje i det här. 

Allt känns skit just nu..

Det kommer att bli bra när ni är på plats, kan börja om och äntligen får distans till honom. Det är lite meckigt men kul att flytta och byta miljö.
  • Anonym (...)

Han gör ju bara bort sig när han håller på sådär.

• Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 20:25:55 följande:

Jag har funderat lite kring den här orosanmälan 

Brist på hygien och trasiga kläder, det kan ju även innefatta brist på omsorg hos pappan. Vi har ju gemensam vårdnad och "någon" kan ju ha sett det när barnen har varit hos honom också. Så varför ska den annars vara riktad mot bara mig? Om det inte är någon som vill hämnas..

Synd vi inte ska ha kontakt vid överlämningarna annars hade jag kunna sagt nåt I stil med "undrar vem det är som tycker att VI har bristande omsorg så de måste göra orosanmälan på barnen".. 

Precis. Han har ju skjutit sig själv i foten.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-09 16:16:27 följande:

När jag var på samtal på soc qng den anonyma anmälan så frågade de mig vem jag kunde tro hade gjort den.

När jag sedan frågade soc bär de återkopplade vad pappa svarade på den frågan så sa de att de inte kunde gå in på det då de inte hade rätt att forska vidare i det då den var anonym.. 

Märkligt..

Klart det var han..
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-11 12:30:47 följande:
    Ja det gör det. Han har skrivit sitt namn..

Ja han eller föräldrarna.. Ja jag skulle ha behållt den  
    Ja du skulle ha låtit honom göra bort sig. Ge honom inte makten att göra dig stressad/förbannad utan se bara på när han skämmer ut sig.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?