Måste han verkligen få veta?
Det går ju nästintill en buss i timmen också
Ok. Ja,då kan han ju knappast skylla på att han har försovit sig heller.
Bara för att han missade sitt umgängestillfälle så får inte barnen följa med på det vi är bjudna på. Jag kommer heller inte kunna gå själv eftersom tiderna inte passar med umgänget.
Han kommer inte byta dag. Ändå så har han inget att anpassa sig till. Inget jobb.
Det måste ju ses som sabotage...
Det är bra. Hoppas du får svar på det snart.
Ja.absolut! Speciellt vid sådana tillfällen som t ex ett dop.
Eller om man skulle bli sjuk.
Ja,umgängessabotage ser de inte lätt på i rätten.
Det kan man faktiskt förlora vårdnaden för.
Fick sms om att han kan tänka sig byta dag för att han tänker på barnen och inte kan rätta sig efter mig jämt..
Ja men så bra då.. Det är bara det att jag redan lämnat återbud för några dagar sedan och de andra barnen har åkt till sin pappa. Det gör liksom lite skillnad på 7 personer till fikat...
Så.. Klart han jävlas..
Barnet säger att pappa haft det andra barnets stövel..
Nästa umgänge skickar pappa sms om att jag borde se till att de har hela skor på sig då han var dyngsur om fötterna.. misstänksamt..
Barnet säger också att de varken ätit mat eller sovit när de varit hos pappa.. Den yngsta behöver sova en stund mitt på dagen för att orka och det märks när han inte har sovit tillräckligt..
De var hungriga när de kom och den äldsta visste inte hur fort han skulle få I sig mellanmålet jag hade packat med ut.
Han sa också flera gånger att han ville gå in för han var trött. Han brukar aldrig vilja gå in frivilligt annars, han älskar att vara ute och leka.
Det är som att pappan håller dem vakna osv för att han ska få ut så mkt som möjligt av umgänget och jävlas med "trötta, gnälliga" barn. Men där går han bet då det är inget som bekommer mig. Det är bara att bemöta dem på "rätt sätt" så löser det sig..
Inte kom jag iväg på dopet heller tråkigt nog. Men har fått fina bilder Iallafall.
Snart är det möten med fam.rätten om vårdnad/boende..
Han verkar ju totalt inkapabel att ta hand om barnen.
Uppdatera gärna om hur mötet med Familjerättten gick sen.
Jo det gör du ju. Du har ju tydliga åsikter om att han gör fe när han har barnen. Inte låter barnen sova som de ska, att de äter fel saker osv. Att han inte gör som du skulle ha gjort vet du redan. Och barnen är väl inte så stora, så de kanske ändå inte redogör korrekt för hur tiden hos pappas varit.
pappan behöver sköta sitt och ska såklart inte kunna ringa och få veta vad ni gör när du har barnen. men du har nog också ett jobb att göra att släppa dina tankar och kontroll över vad han gör sina dagar med barnen.