Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

molly50 skrev 2022-01-11 09:10:09 följande:

Ok. Ja,det förstår jag. Men du kanske kan skicka in det via mail eller så?

Jo det skulle jag kunna.
  • Anonym (Hannah)

Måste bara få skriva en sak om sofforna.

En granne hade stått och glott ut genom fönstret när vi bar ut dem.

Sedan hade denne tagit illa upp när den andra mamman gjorde som en gest att vi klarade av att bära ut den stora tunga otympliga soffan!

Direkt tog denne åt sig att det var som en hämndgest till Xet..

Mamman var väl inte mer insatt i detta mer än att jag behövde bärhjälp och erbjöd sig det. Sedan brydde väl hon sig inte mer i det.

Ja ska man stå å blänga av nyfikenhet så får man skylla sig själv. Men ska man dra sådana slutsatser så kan man väl ändå komma ut och fråga..

Denne granne vet mycket väl hur Xet är i humöret och har själv uttryckt att "det var synd om mig" som levde med denna och hans familj..

Jaja.. Grannar..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (So zero) skrev 2022-01-11 10:34:23 följande:

Pff.. vilken nolla.

Har du upplyst om sanningen eller hörde du detta via omvägar? Då kan historien blivit kryddad menar jag.

Folk älskar drama, tills det händer de själva.

Jag sa det till dennes sambo.. Det var därifrån jag hörde det..

Å det är sådan granne som slår mer än gärna på djungeltrumman och har möten med andra nyfikna grannar..

Klart att Xet har pratat med dem och förfinat sin historia.

Men nu i slutet av månaden blir jag kallad till förhör pga anmälningarna jag gjort.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-11 22:53:27 följande:

Gör det så de får se det svart på vitt hur han beter sig.

Ja jag tänkte skicka några under dagen.
  • Anonym (Hannah)

Jag har fått hem papper från soc som jag har begärt ut.

Intressant läsning! Jag fattar inte själv hur blind jag har varit i vårt förhållande.. Han har verkligen tagit tillfälle i akt och lindat in en och kört sitt skådespel!

Det är verkligen sant om hur blind man blir när det är ens vardag..

Vidrigt! Men ena sidan så gör man så för att skydda sig själv, man mildrar..

Där står det bla att han inte ville lämna mig själv med handläggarna på soc efter ett möte som spårat ur då han inte litade på mig och vad jag skulle säga till dem..

Det står att jag visar upp ett blåmärke efter ett bråk..

Att han är aggressiv även på mötet..

Att han vägrar lämna mitt hem och är aggressiv även där med barnen i famnen..

Ja mycket mer kan jag fylla på med!

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Freja) skrev 2022-01-12 07:56:14 följande:

Skicka alltihop, så att de ser omfattningen av det hela.

Ja det är så dumt med mail då man inte kan bifoga sä mycket på samma så hon kommer att bli bombaderad av mail.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-12 08:21:09 följande:

Nu vet jag inte när du ska dit. Men kanske går det att skicka med snigelposten också.

De behöver nog få se allt.

Jag har inte tillgång till någon skrivare tyvärr
  • Anonym (Hannah)

Idag när han lämnade barnen så frågade han om jag spelade in överlämningarna.. UTAN HANS VETSKAP!??

Jag svarade inte på detta..

Jag har nu funderat hela em & kväll vem det kan vara som har glappat?

Soc? Fam.rätt? Polis? Nån annan? Är det nån annan vill jag då inte ha den närvarande i mitt liv, då har de valt hans sida..

Nån måste det ju vara. Varför skulle han annars fråga?

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-12 20:00:15 följande:

Man får spela in saker där man själv är delaktig, utan att andra vet, så du har haft all rätt att spela in även om han inte visste. 

Om nu någon sagt något är svårt att veta, han kanske bara kom på det själv, nu när saker har börjat hända som han kanske inte riktigt gillar. 

Vilka vet ens att du spelat in? 

Jo det vet jag är tillåtet

Ja det är nog bara de som jag nämnde ovan och de som står mig närmast och de pratar absolut inte med honom alls.

Vet inte om han är så smart?

Jag skulle frågat vart han fått det ifrån men vill undvika diskussioner..

Jag är osäker om han har blivit delgiven något ännu..
  • Anonym (Hannah)

Inatt har jag varit vaken med äldsta barnet som kräkts flera gånger.. Idag ska det vara umgänge.. Blir nog samma visa som förra gången..

Han har redan dividerat om andra barnet.

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?