Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-01-07 17:38:46 följande:

Från början är de från hans föräldrar som allt annat.

Men vi gjorde en deal då han hade liten boyta och behövde en bäddsoffa som jag då hade och då gjorde vi lösningen så att jag tog hans soffgrupp och han min bäddsoffa.

Så vi hade liksom gjort ett byte.

Men nu är läget så att han vill ha tillbaka ALLT som jag har som rört honom.. Även ett par 20 kr girlanger från dollar.. som jag i slutändan betalat för..
  • Anonym (Hannah)

Så nu släpper jag det där med sofforna!

Jag har förklarat tydligt i tråden hur och varför jag gjorde som jag gjorde.

Mitt främsta fokus är just nu på barnen och deras umgänge och hans sätt att uppföra sig vid överlämningar.

Saker är bara saker...

Så Nog Om Det!

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-07 17:59:24 följande:

Kan inte en kvinnojour hjälpa dig där?

Tack! Det har jag inte tänkt på!

De hjälpte mig i våras när jag fick fly en helg till skyddat boende.. Men bara då just för den stunden/dagen och sedan var hon ju tvungen att åka hem till sig.. och det var många mil hem för henne.. Sedan fick vi hjälp av en familjebehandlare med överlämningarna.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Freja) skrev 2022-01-08 16:17:22 följande:

Borde inte polisen ha gjort en orosanmälan? Jag trodde att de skedde automatiskt i sådana här fall. Det verkar verkligen jättekonstigt att familjerätten tycker att umgänget ska fortsätta och pappan strykas medhårs, med tanke på vad han utsätter barnen för.

Barnen ska nog behöva bevittna det värsta innan någon agerar verkar det som.

Den nya barnkonventionen verkar inte gälla någonstans, inte heller de nya lagarna..

Men jag får dra det den stora vägen via advokat..

Helt galet är detta..
  • Anonym (Hannah)

Jag kommer att bli kallad till förhör framöver. Då tänker jag ta upp allt detta med barnen osv.

Känns bra att det är något på gång i allafall.

• Anonym (Hannah)

Nu när de kom tillbaka så låg klämmisen orörd i vagnen.. och de senaste gångerna så har de haft andra blöjor än de som jag skickat med..

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-10 14:46:20 följande:

Varför ber han då dig att skicka med fler blöjor om han har hemma?

Och har han inte gett dem någonting att äta när de var hos honom,med tanke på att klämmisen låg orörd?

Jag hoppas du får hjälp snart,för han verkar inte lämpad att ha hand om barnen.

Ja det undrade jag med.. Allt för att få känna makt och kontroll!

De springer alltid å pekar på skafferiet och gnäller när de kommer tillbaka från umgänget.. Det gör de aldrig annars..

Ja det hoppas jag med.. Mötet med fam.rätten är nästa vecka iaf men känslan inför det är sådär...
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-10 15:06:00 följande:

Usch! stackars barn! 

Jag hoppas att familjerätten lyssnar på dig. Ta med dig din advokat också,om möjligheten finns,så du får stöd.

Ja men ändå måste man följa schemat vi har... fast det är galet!

Jag vet inte om hon kan närvara med så kort varsel. Sen så vet inte pappan om att jag har kontakt med en ännu..
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-10 15:31:02 följande:

Ja,det verkar ju helt galet.

Ok. Du får ta med dig alla papper där du skrivit ner allt och alla sms du har sparat så du kan visa upp det.

De måste ju se till vad som är bäst för barnen. Och det verkar inte vara att vistas hos sin pappa för tillfället.

Ja det var min tanke.

Men det gör saken svårare med restriktioner så mötet blir via länk..

Känns också sådär..
  • Anonym (Hannah)

Idag när han lämnade barnen så låtsades han att allt var som vanligt och försökte lägga fram diskussionen om sakerna lite smidigt..

Men när han insåg att jag hänvisade dessa diskussioner till nästa fam.rätts möte och inte var med på samma bana och föll för knepet så vände han humöret direkt!

Han muttrade/fräste någonting och gick förbannat iväg..

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?