Inlägg från: Anonym (Freja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freja)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-01-05 09:30:34 följande:
    Fick tag på fam.rätten idag.. Hon verkade... Loj?... Så få se hur det här går.. Hans beteende var liksom inget som hade med fam.rätt att göra utan de var ju liksom till för umgänge osv.. Men jag ifrågasatte det då det går ju ut över barnen och att han begår brott framför dem. Men det var polisiärt.. Han bryter mot överenskommelsen men det var ändå inte fam.rätts relaterat?.. Får det inte att gå ihop.. Sen så ville hon så klart att han skulle få vara med och försvara sig och höra hans version.. Iaf har vi tidigare möte än det var tänkt så det är skönt! Mycket skum handläggare..

Borde inte polisen ha gjort en orosanmälan? Jag trodde att de skedde automatiskt i sådana här fall. Det verkar verkligen jättekonstigt att familjerätten tycker att umgänget ska fortsätta och pappan strykas medhårs, med tanke på vad han utsätter barnen för.
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-12 07:49:34 följande:

Ja jag tänkte skicka några under dagen.

Skicka alltihop, så att de ser omfattningen av det hela.
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-13 18:35:43 följande:
    Men handlar det bara om ett par timmar, TS befarade att han inte skulle lämna tillbaks dem förrän på fredag.

Jag tror hon menade att han har umgänge på fredag och att hon tror att han då kommer att ha dem 9-17 istället för det överenskomna 9-14.
  • Anonym (Freja)
    Tomelilla15 skrev 2023-08-14 22:22:53 följande:

Jo det gör du ju. Du har ju tydliga åsikter om att han gör fe när han har barnen. Inte låter barnen sova som de ska, att de äter fel saker osv. Att han inte gör som du skulle ha gjort vet du redan. Och barnen är väl inte så stora, så de kanske ändå inte redogör korrekt för hur tiden hos pappas varit. 

pappan behöver sköta sitt och ska såklart inte kunna ringa och få veta vad ni gör när du har barnen. men du har nog också ett jobb att göra att släppa dina tankar och kontroll över vad han gör sina dagar med barnen. 

Att inte se till att barnen får vila och mat när de behöver är omsorgssvikt. Sådana saker ska en förälder oroa sig över. Det är något helt annat än att vilja ha koll på exakt när och vart barnen åker på utflykt, vilket var vad TS skrev om i trådstarten en gång i tiden.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?