Inlägg från: Anonym (So zero) |Visa alla inlägg
  • Anonym (So zero)

Måste han verkligen få veta?

Jädrans vilken tråd!

Har sträckläst från början (det tog en stund), och vill bara beklaga. Jag har själv varit i liknande sits. De är hopplösa att ha att göra med. Han tjafsade också om minsta detalj. Det slutade med att jag gav bort allt jag hade utom mitt personliga som han inte ville ha (smink, kläder osv)

Jag hoppas du kan fortsätta uppdatera tråden. Jag är övertygad om att denna kan vara till stor hjälp för andra som sitter fast i sina tankar och inte vet vad de ska ta sig till eller börja.

Kämpa!

• Anonym (So zero)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 15:32:36 följande:

Nej du behöver inte redovisa varje timme varför gör du det?

Om man däremot planerar att resa nånstans så hör det till god ton att berätta var man befinner sig med gemensamma barn. Självklar vill man veta om ens barn är 50 mil bort.

Man ska aldrig skuldbelägga någon som är i en utsatt position så som du gör här. Fult sätt att argumentera.

Meningen ?varför gör du det? hade kunnat tas bort så hade ditt svar varit helt ok
  • Anonym (So zero)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 20:48:29 följande:

Existerar ingen argumentation i mitt inlägg. Det ordet du söker ör kanske fråga?

Så istället för att ta till dig och be ts om ursäkt så rättar du mitt ordval istället. Suck
  • Anonym (So zero)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-02 14:59:30 följande:

Jo jag menar att det inte ska låta allt för anklagande. Tänkte om det låter "illa" i fam.rättens öron..

Ja lite på den banan var jag också att han blir stressad av situationen och av hans humör.. Han har ju inget annat att göra om dagarna än att irritera sig och smida planer för oss så den känslan han har i kroppen går ut över barnen..

Berätta bara som du upplever det utan att nämna exet, låt dom själv dra dom slutsatserna. Säg bara att i samband med umgänge så får ditt ena barn fysiska åkommor som du är orolig över.

Har du möjlighet kan du ta barnet till doktorn bara för att få konstaterat att det är psykisk påfrestande som orsakar fysiska åkommor, och utesluta andra möjligheter.
  • Anonym (So zero)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-04 12:21:08 följande:

Har idag pratat med polis och en annan advokat som verkar mycket bättre och mer engagerad och erfaren än den jag pratade med allra först. Så nu vet jag vilka trådar jag ska börja dra i!

Polisen har inte ens erbjudit eller frågat om någon målsägandebiträde öht genom mina anmälningar så nu ska jag begära en själv när jag pratar med polisen. Visste inte att det gick till så. Jag har inte fått nån info om det alls..

Polisen kunde dock se att det kommit in många anmälningar nu om "samma" saker..

Väntar på att de ska återkoppla. Har väntat sedan i morse..

Han begår som sagt brott vid varje överlämning med barnen så även de blir tilldelad målsägarbiträde... Han förstår inte att han utsätter även sina barn för brott! Förstår inte att polisen förbiser detta..

Samt att han smsar om saker som inte ang umgänge/barnen.

Kämpa på!!!

Vad härligt att höra hur stark du är!
  • Anonym (So zero)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-11 10:04:34 följande:

Måste bara få skriva en sak om sofforna.

En granne hade stått och glott ut genom fönstret när vi bar ut dem.

Sedan hade denne tagit illa upp när den andra mamman gjorde som en gest att vi klarade av att bära ut den stora tunga otympliga soffan!

Direkt tog denne åt sig att det var som en hämndgest till Xet..

Mamman var väl inte mer insatt i detta mer än att jag behövde bärhjälp och erbjöd sig det. Sedan brydde väl hon sig inte mer i det.

Ja ska man stå å blänga av nyfikenhet så får man skylla sig själv. Men ska man dra sådana slutsatser så kan man väl ändå komma ut och fråga..

Denne granne vet mycket väl hur Xet är i humöret och har själv uttryckt att "det var synd om mig" som levde med denna och hans familj..

Jaja.. Grannar..

Pff.. vilken nolla.

Har du upplyst om sanningen eller hörde du detta via omvägar? Då kan historien blivit kryddad menar jag.

Folk älskar drama, tills det händer de själva.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?