Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Måste han verkligen få veta?

Nej du behöver inte redovisa varje timme varför gör du det?

Om man däremot planerar att resa nånstans så hör det till god ton att berätta var man befinner sig med gemensamma barn. Självklar vill man veta om ens barn är 50 mil bort.

• Drottningen1970
    Anonvm skrev 2021-11-12 21:28:19 följande:

Familjerätten bestämmer ingenting, på sin höjd har de hjälpt er att nå och dokumentera en överenskommelse kring barnens boende och umgänge.

Utan att veta hur detaljerna i denna denna överenskommelse är formulerade så blir min spontana kommentar att exet har inte med att göra hur barnen lever när de är hos dig, lika lite som du har att göra med hur och vad de gör hos exet.

Er kommunikation bör begränsas till behövlig info kring barnen i samband med överlämningar.

I syfte att minimera er kontakt så är det fördelaktigt att så många detaljer som möjligt är bestämda i förväg och gäller varje överlämning/umgänge.

Av egen erfarenhet vet jag att det även är vettigt att göra ansträngningar för att ha så lite kommunikation som möjligt muntligt eller öga mot öga. Sms är bra, e-post ännu bättre.

Familjerätten kan upprätta juridiska avtal som är exakt lika bindande som dom från tingsrätten om parterna är överens om innehållet.
  • Drottningen1970
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-13 09:13:55 följande:

Absolut! Det gör jag men mycket vill ha mer och kräver halvtid vilket han aldrig kommer få...

Han trycker bara på "HANS rätt till barnen".. Men det är ju som ni säger, DERAS rätt till sina vårdnadshavare.

Varför tror du att han inte kan få halvtid framöver?
  • Drottningen1970
    Anonym (X) skrev 2021-12-31 15:55:26 följande:

Om han är bipolär och inte behandlas för det, samt det finns dokumenterat att van inte ens kan fixa mat till barnen de få timmar han har dem men ändå kräver halva barnbidraget -ja, då kommer han knappast klara av att tillgodose barnens behov på halvtid, än mindre när de kommer till skolålder.

Ok
  • Drottningen1970
    Anonym (So zero) skrev 2021-12-31 18:54:54 följande:

Man ska aldrig skuldbelägga någon som är i en utsatt position så som du gör här. Fult sätt att argumentera.

Meningen ?varför gör du det? hade kunnat tas bort så hade ditt svar varit helt ok

Existerar ingen argumentation i mitt inlägg. Det ordet du söker ör kanske fråga?
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?