• Anonym (Nix)

Måste han verkligen få veta?

Nej, det måste han inte. Han har fått tider han ska ha barnen och vad du gör på din tid med barnen angår inte honom.

• Anonym (Nix)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-12 21:23:11 följande:
    Han anser att han har sin fullaste rätt att veta vad hans barn gör/är. Typ komma och gå som han vill i mitt hem..
    Jag frågar aldrig vad de ska göra under sina dagar. Bara om allt varit bra..
    Det har han inte. Du behöver inte släppa in honom öht. Det är ditt hem- inte hans. Lås dörren. Funkar inte umgänget får ni ta ett varv till med familjerätten. Jag anar vad som ligger bakom... Stå på dig. 
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-12 21:33:25 följande:
    Det har vi redan en överenskommelse om men det hjälper inte..
    Då får du vara ännu hårdare än idag. Hämtning och lämning eller akutsituationer- inget mer. Lås, svara inte, gör som du vill på din tid.
  • Anonym (Nix)

Du skrev nyckelorden här ovan: "han har inte koll på allt". Det är det enda det handlar om i hans fall- kontroll. Och den har han inte längre och därför beter han sig så här. Det handlar inte om omsorg eller oro över barnen eller saknad eller nåt annat än just den tappade kontrollen. Du måste se till att han inte får tillbaks en enda gnutta kontroll över sånt han inte har att göra med! Du fick flera bra tips ovan. Följ dom.

• Anonym (Nix)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-15 19:37:30 följande:
    HUR tar man sig mod till att göra det?

Alla skräckexempel på fall där förövaren vinner och får vårdnaden...
    Så lätt att bara säga polisanmäl..
    Se till att ha allt dokumenterat, gärna vittnen om såna finns- tex grannar som sett honom hemma hos dig. Kolla via din hemförsäkring om du har rätt till viss gratis juridisk hjälp. Prata med familjerätten och/eller soc. Ta med dig nån som stöd när du anmäler.
  • Anonym (Nix)

Om det känns okey för dig kan du kontakta kyrkan för stöd och hjälp också om du känner dig ensam och utsatt. 

• Anonym (Nix)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-16 19:42:18 följande:
    Just ja.. Det har jag inte alls tänkt på. Tack!
    {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?