Anonym (fluffig) skrev 2021-11-10 15:36:29 följande:
Var extremt kåt när jag var gravid och tyckte jag fick alldeles för lite, så hon kanske behöver lite mer än vanligt.
Måste ni göra något ansträngande då? Är väl bara ta det lite lugnt å mysigt i skeden eller nåt. Behöver väl inte vara ett gympapass att ligga lite :)
Ja, det är det som brukar funka när jag inte orkar ligga egentligen. Hur gjorde du när du kände att du inte fick tillräckligt?
Anonym (K) skrev 2021-11-10 15:50:16 följande:
Du behöver inte förklara dig. Säg bara att du är trött och inte orkar just nu, det får hon ta. Bara att ignorera.
Jag fattar vad du menar, men samtidigt så blir det ett ganska kallt avvisande.. Hon ska ju inte behöva må sämre än vad hon redan gör.
Anonym (J) skrev 2021-11-10 16:21:04 följande:
Som K nämnde så ska du inte behöva förklara dig. Om hon vill ha sex så får hon helt enkelt hjälpa till mer så du slipper vara trött när hon är sugen.
Jag har inte heller förstått det där med att vissa kvinnor tror att de kan bete sig hur som helst bara för att de är gravida, har mens eller lider av PMS...
Jag förklarar för henne mer av respekt för hennes känslor än att försöka förklara mig ur något jag inte vill. Jag förstår att det måste vara jobbigt att bli nekad, men jag kan knappt hålla ögonen öppna efter klockan 9.
Tycker inte hon beter sig illa eller så övrigt i vår relation, det är väl bara när det kommer till sex som hon är mer sugen nu än vad jag kan prestera och det är varken hon eller jag vana vid.
Anonym (xxx) skrev 2021-11-10 16:28:12 följande:
Börja med att dela upp hemarbetet så att du inte blir så trött. Sedan behöver man kanske inte hålla på så mkt hemma att man inte hinner med tid med sin partner. Ni har båda ett ansvar för att orka med sexlivet.
Hon är ju gravid, så det är väl hyfsat normalt att jag tar "ett större lass" än vad hon gör om hon mår dåligt och jag mår bra? Jag är ju bara trött på kvällen, medan hon är trött hela dagar, mår illa, har foglossningar etc.
Anonym (Ha ha..) skrev 2021-11-10 16:29:22 följande:
Eller hur?
Fattar inte?
Emmy3895 skrev 2021-11-10 16:49:37 följande:
Vänta lite här, är det du som är mannen som INTE vill ha sex?!?? Herregud hon fattar inte hur lyckligt lottad hon är, jag hade MÖRDAT för att slippa detta ständiga tråkiga sexet och bara kolla på film!
Sex är ju väldigt skönt och jag hade haft det mer om jag hade orkat, så om ni har det trist i sängen och det är enda anledningen till att du skulle kunna mörda för att ha en kille som inte vill ligga, så kanske ni skulle kunna hetta upp det lite mer och ha det både roligt och skönt tillsammans istället?
Anonym (M) skrev 2021-11-11 01:08:14 följande:
Lite obehagligt att flera tycker att man måste ställa upp på sex när man inte vill.. tycker faktiskt inte man ska behöva det oavsett om man är kille eller tjej. Hon får väl ta hand om sig själv?
Sen förstår jag inte riktigt att hon gör så lite. Är det en normal graviditet? Isåfall tycker jag inte riktigt hon har en ursäkt till det..
Har själv en riskgraviditet och får lyfta max 2-3 kg och måste ta det lugnt (är i vecka 27 nu) , mår fortfarande illa och är trött också men det är ändå jag som lagar mat, diskar och tvättar .. men tyngre saker som dammsuga eller bära matkassar får jag inte göra. Och jag har också två barn (en är tonåring och klarar sig mycket själv men yngsta är 5). De är från ett tidigare förhållande så kan inte direkt kräva att min kille ska ta ansvar för dom.
Hon brukar ta hand om sig själv när jag har sagt att jag inte orkar. Ibland går hon iväg och lägger sig på soffan men jag hör ju vibratorn in till sovrummet. Hon säger dock att hon hellre vill vara med mig och orgasm inte är den enda anledningen till varför hon vill ha sex. Jag har inte heller varit någon orgasm-jägare så det förstår jag mer än väl.
Hon verkar må betydligt sämre än hon gjorde de andra två gångerna, men någon riskgraviditet är det inte.