Inlägg från: Elin pelin |Visa alla inlägg
  • Elin pelin

Samla lån

MFadeToBlack skrev 2021-11-04 11:59:49 följande:

Tack dör tipsen

Har kollat snabbt Hur mycke skulden är

ca 16000 på 4 olika krediter

Kollade aldrig räntorna men skall se senare

Har inga andra lån men är ändå beredd på att baka ihop lånen för att återställa min kreditvärdighet igen då den fallit från utmärkt till väldigt bra

Jag vet det blir ett lån till men dem andra försvinner och jag bör tjäna på det i längden då jag såg att varje lånegivare just nu tar ut ganska bra administrationsavgift varje månad samt ränta men kommer självklart kolla med Lendo först eller vilket bolag det nu blir vad dem har för ränta

Att tillägga är att jag sparar privat så jag kan utbilda mig och slippa ta för stort Csn lån i framtiden så hugger personligt att betala stora summor varje månad just nu då jag redan ligger back på mitt sparande (Svårt att förklara) men skulle bli mer deprimerad av det

Tack för era svar

Kanske tycker min plan är korkad men jag kör på det och uppskattar era åsikter:)

Tips, läs på lite om csn-lån. Visst är det bra om man kan ha så lite lån som möjligt, men CSN är ett otroligt förmånligt lån även om de skulle höja räntan - som är på tapeten. Det skulle inte förvåna mig om du faktiskt tjänar på att betala av så mycket som möjligt på dina smålån än att spara för att ta lägre CSN
Svar på tråden Samla lån