• BuoBä

Samla lån

Med så små lån är det såklart mycket smartare att göra sig av med dem än att ta ett nytt lån. Ta reda på exakt hur mycket varje lån är på, räntan och hur mycket du betalar på varje per månad. När du vet det kan du rangordna dem. Börja med det minsta, eller det som har högst ränta, vilket som känns bäst. Betala minimibeloppet på de andra lånen, och betala in allt extra du kan avvara på det lånet i några månader, tills det är borta. Sen attackerar du nästa lån på listan. Se också över så du inte betalar onödiga avgifter för pappersfaktura om det går att få e-faktura.

• BuoBä
    MFadeToBlack skrev 2021-11-04 11:59:49 följande:

Att tillägga är att jag sparar privat så jag kan utbilda mig och slippa ta för stort Csn lån i framtiden så hugger personligt att betala stora summor varje månad just nu då jag redan ligger back på mitt sparande (Svårt att förklara) men skulle bli mer deprimerad av det

Tänk på hur mycket du kommer kunna spara när du är av med de där fåniga lånen och hela beloppet kan gå rakt in på sparkonton!

Men det är klart, lyckas du få ett samlingslån med bättre ränta och lägre avgifter, och attackerar det med målsättningen att bli av med det så fort som möjligt, så behöver det inte ta så lång tid. Risken är väl att det blir bekvämt att bara betala minimibeloppet och så blir du aldrig av med det där lånet.
Svar på tråden Samla lån