Viktnedgång i tidig graviditet
Hallå!
Jag är idag gravid i vecka 8 (7+3). Jag har de senaste veckorna haft lite problem med bland annat illamående, molvärk och nu de senaste dagarna även mycket spänningar i magen. Jag har inte behövt kräkas och illamåendet har varit absolut överkomligt, däremot har det såklart delvis påverkat min aptit men jag äter alla mål mat varje dag.
Innan graviditeten låg jag ganska stadigt på mellan 55-56 kg. Jag har under de senaste veckorna vägt mig och kunnat konstatera att jag går ner i vikt. Jag har tänkt att det kommer rätta till sig och att det bara är en tillfällig dipp men imorse stod vågen på 50,2 kg. Kan tilläggas att jag är 165 cm lång (eller kort, haha).
När jag märkte den nedåtgående vikttrenden för några veckor sedan la jag till extra mellanmål, jag äter produkter med socker och mycket fett (jag dricker således inte sockerfria drycker eller äter fettsnåla alternativ) men det verkar inte ge någon vidare effekt.
Har någon av er erfarenheter eller kunskap att dela med er av? Borde jag vidta några åtgärder eller är detta fullt normalt? Alla former av erfarenheter, tips, råd och killgissningar är välkomna!