• Anonym (Benzo)

Vems orgasm varar längst, hennes eller hans?

Man får höra ibland - och det skämtas en del om det - att kvinnor har mycket längre orgasm, att mannens bara är ett litet "ympf". Det där stämmer inte hemma hos oss. Hennes är 7 sekunder, mina 20 sekunder eller mer.

Vilken är din erfarenhet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vems orgasm varar längst, hennes eller hans?
  • Anonym (Johanna)

Killen här hemma har längre orgasm o kan komma två gånger när vi har sex. Hans orgasm är 10-15 sek. Medans min orgasm är svag o på 3 sek

Alla killar jag legat med innan min nuvarande har haft långa orgasmer, och kunnat komma minst 2 gånger

• Anonym (Erfaren man)

Jag har haft sex med cirka 80 kvinnor hittills under mitt liv och min erfarenhet är att de kvinnor som jag har varit med har fått orgasm på väldigt olika sätt. En del kommer i en stor mycket häftig orgasm, men som är relativ kortvarig. Andra får "mindre", men flera upprepade orgasmer och åter andra kommer flera gånger men med lite mellanrum mellan orgasmerna. Jag får erkänna att jag tycker att det är lite fascinerande att orgasmerna kan vara så olika, men det är väl precis som att en del har stora bröst och andra har små bröst. En del kvinnor får nästan orgasm av att man suger deras bröst och andra känner nästan ingenting.

Med andra ord så går det nog inte säga något generellt om vems orgasm som vara längst, utan som människor är vi helt enkelt olika skapta.

• Anonym (Man)

Hos oss skiljer det som oftast rätt mycket på orgasmen till hennes fördel. Ibland får hon en mindre och kortare orgasm men oftast varar den i 10-15-20 sekunder. Min är kanske 5-7 sekunder lång och ibland känns den bara onödig då kåthetskänslan försvinner direkt. Då hade jag hellre varit utan orgasm och fått fortsätta vara i kåtruset.

• Anonym (Kvinnor)

Kvinnor kommer ju betydligt mer sällan vid sex än män så kanske ok om vi har längre orgasm när vi väl kommer. Jag har dock aldrig kommit vid sex tyvärr,

• Anonym (Man)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2021-11-05 10:45:16 följande:

Kvinnor kommer ju betydligt mer sällan vid sex än män så kanske ok om vi har längre orgasm när vi väl kommer. Jag har dock aldrig kommit vid sex tyvärr,

Min sambo kommer varje gång vi har sex, kanske inte av enbart penetrerande sex men hon får orgasm i princip varje gång vi ligger, men hon kanske är ovanlig?
  • Anonym (hj)

Med mitt ex var mina ungefär 3 gånger så långa som hans. Han kunde ibland sluta för tidigt för han beräknade längden på min efter sin egen.

• Anonym (hj)
    Anonym (Man) skrev 2021-11-05 12:35:45 följande:
    Min sambo kommer varje gång vi har sex, kanske inte av enbart penetrerande sex men hon får orgasm i princip varje gång vi ligger, men hon kanske är ovanlig?
    Det beror på partner för mig, med just mitt ex som jag nyss nämnde kom jag varje gång i stort sett, om vi inte båda var fulla eller liknande. Inte heller av enbart penetrering. Han sa att hans ex också gjorde det, så jag tror i alla fall inte att det är helt ovanligt?
  • Anonym (Oklart)

Min uppfattning är att det varierar. Även mina egna.

Som yngre hade jag tid, ork ock möjlighet att ofta ha massa orgasmer. Numera så är jag i en fas då det vanligtvis blir en, eller 2.

Faktiskt lite lustigt att kropp faktiskt anpassar sig efter hur livet ser ut. Kommer lättare numera och sexet tar inte lika mycket tid i anspråk.

• Anonym (Man 70 år)

Knip och träna underlivet, lovar det ger längre och kraftigare orgasmer.

Min senaste var över 20 sek.

• En manlig man
    Anonym (Man) skrev 2021-11-05 12:35:45 följande:

I mina fyra längre förhållade som jag haft så har alla fått orgasmer relativt enkelt och nästan varje gång vi haft sex. Så det är inte speciellt ovanligt. Jag skulle tycka sexlivet var betydligt sämre med en kvinna som aldrig fick orgasm.
  • Anonym (Man)
    En manlig man skrev 2021-11-05 14:07:45 följande:

I mina fyra längre förhållade som jag haft så har alla fått orgasmer relativt enkelt och nästan varje gång vi haft sex. Så det är inte speciellt ovanligt. Jag skulle tycka sexlivet var betydligt sämre med en kvinna som aldrig fick orgasm.

Jag svarade på ett tidigare inlägg om att kvinnor får orgasm mera sällan än oss män, jag menade att så är det inte hos oss och då att min tjej kanske är ovanlig. Håller med dig, det hade varit tråkigt om hon hade svårt att få orgasm då hennes orgasm är viktigare än min. Jag går igång på att hon njuter och får orgasm, utan den vore det tråkigt även för mig.
  • En manlig man
    Anonym (Man) skrev 2021-11-05 14:24:19 följande:

Jag svarade på ett tidigare inlägg om att kvinnor får orgasm mera sällan än oss män, jag menade att så är det inte hos oss och då att min tjej kanske är ovanlig. Håller med dig, det hade varit tråkigt om hon hade svårt att få orgasm då hennes orgasm är viktigare än min. Jag går igång på att hon njuter och får orgasm, utan den vore det tråkigt även för mig.

Ja män föredrar givetvis sex med kvinnor som får orgasm på samma sätt som kvinnor vill att mannen ska komma.

Helt logiskt. Det handlar ju om bekräftelse i båda fallen.
  • theotherone

Mina orgasmer varar 20+ sekunder. Får cirka 10-12 sammandragningar med sprut och sedan fortsätter min orgasm med några sammandragningar till efter jag sprutat klart.

Är nöjd. Glad

• Anonym (Thea)
    En manlig man skrev 2021-11-05 14:28:44 följande:

Ja män föredrar givetvis sex med kvinnor som får orgasm på samma sätt som kvinnor vill att mannen ska komma.

Helt logiskt. Det handlar ju om bekräftelse i båda fallen.

Mycket synd, men säkert sant.
  • theotherone

Insåg att jag glömde svara på frågeställningen (oops). Enligt min erfarenhet så är det min (mannens) orgasm som varar längst. Men det är nog vääldigt individuellt det här.

Svar på tråden Vems orgasm varar längst, hennes eller hans?